Inför oscarsgalan del II

Det har snöat i Stockholm idag. Rejält. Ungarna hade byggt en snögubbe på gården, tyvärr medan jag var borta, så jag fick inte hjälpa till... Får nog bygga en egen. Mycket större, na na na na na.

Jag tog mig ju iväg till Stadsmuseum. Och Kenny Starfighter-
utställningen.  Det var ju oxå en upplevelse... Nä, men först gick jag runt på
Stadsmuseums övriga utrymmen. Bland annat kikade jag in på deras
'cartomania'-utställning. Mm, kabinettkort, som användes som visitkort bland
annat. Jag tänkte att jag skulle använda lite av den utställningen till tentan,
men jag sitter fast på samma ställe jag satt fast igår och ja, här sitter jag och
bloggar istället för att skriva på den... Men då har jag iallafall fler anledningar
till att hålla mig vaken inatt...

När jag skulle gå från Stadsmuseum sprang jag på killen som producerat
iallafall senaste Kennyfilmen. Och hans ungar. De ville ha
allt med Kenny. Jag kände att borde inte de redan ha det?! Nåja.

Ungar var det gott om jo.

Köpte en semla med mig innan jag åkte och nej, jag kan inte rekommendera
Stadsmuseums semlor, om man inte gillar grädde.
De hade för övrigt bara sådana som är gjorda av wienerbrödsbröd, jag vet vad de heter, men just nu sviker minnet... Men eftersom det snöade och blåste så tog jag mig aldrig till Vetekatten, jag får göra ett nytt försök nån annan gång...

Och så var det väl kanske dags för en ny laddning inför Oscarsgalan...

Vi kör först de svenska tv-tiderna...

23.55 - Röda mattan Direkt från Hollywood. Vi följer filmstjärnorna och Hollywoodkändisarnas ankomst till Oscarsgalan och deras entré längs den röda mattan
02.05 - Nedräkning till Oscarsgalan Direktsänt införprogram från Hollywood. Med bara en halvtimma kvar till årets största galafest räknar vi ner till Oscarsgalan 2009.
02.40 - Oscarsgalan Direktsänd gala från Hollywood. Det har blivit dags att dela ut det finaste priset man kan få i filmens värld, Oscarstatyetten. Skådespelareliten och filmstjärnorna samlas inför världens ögon för att få veta vem som stod för 2008 års starkaste prestationer på vita duken.

Oscarsgalan 2009 - 23:55 - Kanal 9 

 

 För att sedan gå in på lite fler nominerade...

 

Skådespelare nominerade i kategorin bästa manliga biroll är:

Josh Brolin - För sin roll som Dan White i Milk
Robert Downey Jr. - För sin roll som Kirk Lazarus i Tropic Thunder
Philip Seymour Hoffman - För sin roll som fader Brendan Flynn i Doubt
Heath Ledger - För sin roll som Jokern i The Dark Knight
Michael Shannon - För sin roll som John Givings i Revolutionary Road

 

Skådespelare nominerade i kategorin bästa kvinnliga biroll är:


Amy Adams - För sin roll som Syster James i Doubt
Penélope Cruz - För sin roll som Maria Elena i Vicky Cristina Barcelona
Viola Davis - För sin roll som Mrs. Miller i Doubt
Taraji P. Henson - För sin roll som Queenie i The Curious Case of Benjamin Button
Marisa Tomei - För sin roll som Cassidy i The Wrestler

 

Filmer nominerade i kategorin bästa animerade film är:

Bolt
Kung Fu Panda
WALL-E

 

 Filmer nominerade i kategorin bästa utländska film är:

The Baader Meinhof Complex
- Tyskland
Mellan väggarna - Frankrike
Departures - Japan
Revanche - Österrike
Waltz With Bashir - Israel

 

Och nu ser jag att jag har sett en av de nominerade filmerna - Kung Fu Panda. Jajamensan, jag är kulturell jag. Och som tur var ingen nominering till Sverige och Låt den rätte komma in. Jag kan helt enkelt andas ut och hoppas att The Baader Meinhof Complex får en staty, för den har jag tänkt se - snart.

Annars då, jag är ju lite svag för Robert Downey JR... Men Philip Seymour Hoffman är ju en av dagens absolut bästa skådisar med massor med bra filmer och bra prestationer i bakfickan. MEEEN, man får väl gissa att det är Heath Ledger, som blir belönad...  Jag känner att bland de kvinnliga birollerna så hittar jag ingen jag håller på... Men jag gissar att Marisa Tomei INTE får den... 

 

Så där ja.

 

En sån här laserspruta och mina grannar skulle inte ha fest längre.... La la la li.

 

Puss och kram

 

 



Kommentarer
saom

Jag kommer att vara så trött på jobbet i morgon...

2009-02-22 @ 21:33:39
URL: http://saom.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0