jag säljer fred

Okej, nu kan jag inte hålla mig. Jag och en kursare har under ett par veckors tid, frotterat oss i Megadeaths Peace sells. Eller rättare sagt, han öppnade mina ögon för denna låt och med det har jag garvat MYCKET kan man säga... Alltså att sångaren Dave är en bitter man dessutom, gör ju det hela lite roligare. På 90-talet kunde man köpa vhs-kassetter med hårdrocksvideor, liveframträdanden och lite lösa intervjuer. På en av dessa kasseter konstaterar Dave att det finns ju äkta hårdrockare (underförstått han själv) och de som bara vill tjäna pengar, så som Bon Jovi, Warrant och Metallica... Han har svårt att svälja det där att Metallica blev stora utan hans medverkan kan man säga... Oh well, tillbaks till låten. Om man har kul åt texter av Latin Kings, vad har man inte då åt texter som de här;

What do you mean, I dont support your system?
I go to court when I have to


Det är sånt som är humor, enligt mig!


Kommentarer
dr. no

Den är fantastiskt bra!



Törs man rekommendera ett youtube-sökning på "some kind of monster" och Dave Mustaine?



Så kan du se när Metallica ska sluta fred med honom genom sin psykolog och han börjar grina. Fortfarande. Efter att själv vara del i ett av världens största hårdrocksband. Man kan inte annat än bli glad.

2009-04-28 @ 16:04:40
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

dr.no: jag hittar inget klipp där han bölar, men man kanske borde lägga ner lite pengar och köpa den där dokumentären... jag måste erkänna att jag fnissade lite när han berättade om folk på gatan som gjorde djävulstecknet och hojtade 'metallica' åt honom och han menade på att det var för att plåga honom...

2009-04-28 @ 16:35:52
Anonym

hehe har jag gjort mååånga ggr, men brukar inte märkas nånting liksom, brukar gå riktigt bra:) vet inte om det beror på om man har automatväxlad eller inte:)

2009-04-28 @ 20:18:21
URL: http://karinolofsson.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

kram på dig finaste leopardia!

kram

2009-04-28 @ 23:41:23
URL: http://pyttis.blogg.se/
dr. no

Så länge du inte tillhör dem som har höga tankar om metallica har ju dvdn onekligen visst underhållningsvärde.



För oss som direkt avskyr den förbannade glappkäftade dansken är det rena himmelriket... ;D

2009-04-29 @ 12:33:10
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

Dr.no: Jag tyckte att det lilla jag såg var ytterst märkligt på ett underhållande sätt ;D men så kan man väl säga att jag tycker att Dave är minst lika underhållande, hum hum, hrm...



2009-04-30 @ 10:27:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0