Från Stockholm till Texas

Haha, jag var just och klippte mig. Jag ville inte gå tillbaks dit jag brukar gå eftersom jag tycker att den tjejen klipper lite för mycket hockefrilla (fast ja, jag har långt hår, men det blir lite som Jennifer Aniston hade förut, fast utan volym... ni fattar...) så jag gick till det andra stället. Haha, okej, jag borde kanske ha blivit varnad av att de fyra kunderna i salongen var pensionärstanter som skämtade om att de skulle ut och fixa karlar...
Nå, jag sa att jag ville ha bort allt slitet och gärna lite så där volym eller möjlighet att rufsa till det lite... Jag hade tänkt mig lite kortare pageaktigt med lite Caroline af Ugglas-rufs... Nu sitter jag här med kort hår i hjälmfrilla och ser ut som en kärring direkt från Texas, haha! Jag höll på att börja garva stort där jag satt i stolen och skulle klämma fram att 'mm, det är fint'... Tur att jag inte är så kinkig och tur att jag har en borste hemma. Haha...

Eller så får jag sätta på mig en träningsoverall i någon klatchig färg, täckväst, stora solglasögon och så skumpa fram och puta lite lagom med röven så där a la Texas förotstyle!

Puss och kram



Kommentarer
Lillaviola

Hoppsan,det låter som mig när jag har varit iväg...

Senast så kände jag mig som Carola 16 år och sjunger Främling.



Nu kan jag inte den sången, men frillan fick jag med äkta hårspray i.

Jag gav min familj en härligt gott skratt och ägnade ett par timmar att reda ut allt elände.



Jag och mitt röda hår!



Kram

2009-04-15 @ 18:09:56
URL: http://lillaviola.blogg.se/
Linda

Kan du inte lägga upp en bild på frisyren du har nu?:)

2009-04-15 @ 19:35:05
URL: http://lindaas.se
leopardia

Lillaviola: haha, hon frågade om jag ville att hon skulle spraya, men jag sa nej ;)



Linda: hehe, man skulle kunna tycka att jag borde det, men den gjorde sig inte rätta på bild faktiskt...

2009-04-15 @ 19:42:26
Lisa

Hej! Det är inte lätt det där med att hitta rätt frisör, jag har turen att ha min syster som frisör och dessutom är hon superduktig :-)

Kul att du poppade in till mig och ville tävla. Kram och Lycka till - Lisa

2009-04-16 @ 07:24:03
URL: http://creationsbylisa.nu/wordpress/
katastrofal kattskrälle

du är förmodlige vacker som en dag iaf. :)

själv får jag ju panik i tid och otid och klipper mig själv.. liksom på måfå. det blir sällan bra.

texastant-frisyr är nog en bättre grund att jobba ifrån ;)

pöss påre <3

2009-04-16 @ 07:59:57
URL: http://madinsane.wordpress.com
Anna (Sthlm)

Jag vill också se bild!

2009-04-16 @ 14:01:14
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com§


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0