Saker som är svåra att förstå

Naturligtvis sover jag bort dagarna istället för att göra vettiga saker, som att skriva tentan. Och nu ska jag snart käka och glo på Criminal Minds, så inte blir det plugga av nu heller. Jag är en slarver.

Såg att på tvåan går Lilja 4-ever ikväll, så de som inte har sett den, bör kanske ta och göra det...

Det här att det blir en artikel i DN om att Kalix får en rulltrappa. Är det nån mer än jag som kommer ihåg det där avsnittet av Simpsons när Springfield fick en rulltrappa som inte ledde någonstans? Skitkul avsnitt. Men jag menar, min lilla födelseort har inte heller rulltrappor, det känns så där lagom sensationellt...





Jag kommer aldrig att fatta varför vissa kristna ser det som något dåligt att Jesus skulle vara bög eller lättfotad. Jag menar, kristendomen bygger ju ändå sina värderingar på saker som Aristoteles vräkte ur sig. Och vem var han, om inte elev till Platon. Och vad ansåg Platon, jo, det där med kärleken till unga män, ni vet...

Jaja.

Puss och kram







Kommentarer
Far Lars

vist är du, klart man sova när man är trött,men---

2008-09-21 @ 08:53:40
leopardia

pappa: haha!

2008-09-21 @ 15:07:13
dr. no

det finns nog flera kristna som inte skulle hålla med om att det bara är aristoteles filosofi som genomsyrar kristendomen...



Och ännu fler aristotelaner.

2008-09-21 @ 21:10:02
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

dr no: jo, det finns ju folk till allt ...

2008-09-21 @ 22:16:14
Anonym

vadå ser det som något dåligt,, för att säga nått sånt så ser man att du har 0 koll... snacka inte skit..

2008-09-24 @ 12:14:46
anton

vadå ser det som något dåligt,, för att säga nått sånt så ser man att du har 0 koll... snacka inte skit..

2008-09-24 @ 12:15:23
URL: http://www.bloggförmedlingen.se
leopardia

anton: anton kanske skulle läsa artikeln som det länkas till, eller så kan han ju fortsätta låta bli...

2008-09-24 @ 12:23:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0