i en djungel av läppstift?

Har precis sett första avsnittet av Lipstick Jungle. Och innan dess så såg jag andra avsnittet av det sk nya Beverly Hills. Jag veeet, jag är 34 och gottar mig i Bevvan... Jag vet oxå att det inte är helt pk med dessa serier, men ta inte mitt knark ifrån mig, snälla...

Något som däremot känns som att det börjar bli mer och mer pk (med pk menar jag politiskt korrekt) är att snacka skit om invandrare som grupp. Jag känner så väl igen dessa argument från den vite mannens tidigare barbareri, kolonialisering osv. "jag är inte som dom, alltså är jag bra". Suck.
Alla idioter är idioter, jag skiter i hudfärg eller dna-sträng.
Nå, ingen har väl missat dramat i Södertälje? En tjej slogs ner av ett tjugotal killar med, jag citerar aftonbladet, "invandrarbakgrund". Det här har ju fått både Ny Demokrati och SverigeDemokraterna att börja vilja gräva fram Klas Lund och duscha ihop med honom. Offentligt. Argument som 'den dolda rasismen' slängs fram och tillbaka, hit och dit.
"för vad är svennehora om inte rasism?" bla bla blääääää. Jag undrar lite, alla de gånger en kille med svennebakgrund kallar någon för hora då....?! Det här handlar om att männen i dagens samhälle är vilsna och i vissa fall så vilsna att de förvandlas till, just, idioter. Jag fattar inte hur någon kan se ett humanistiskt problem som etniskt problem. Att spöa brudar och kalla dem för hora är inget som den vite mannen inte gör. Men det som är surast är att SD och ND får ha sina vattenkvarnar ifred, för vi har ju demokrati i det här landet, så vi kan inte tvångsförflytta dessa fascistwannabes till Texas.

Annars så var jag lite modig och köpte sushi idag. Men jag tänkte att det har ju iallafall varit rätt kallt i ett par dagar, så... Och det var faktiskt helt ljuvligt gott. 8 bitar var för få. Det finns risk för att det blir sushi imorn oxå...

Fick fasiken en panikångestattack påväg till bussen imorse. Ingen fara, jag hade känt hur den låg och sparkade i bröstet redan igårkväll, så jag blev inte förvånad den här gången. Bara irriterad, i vanlig ordning. Kan man inte få vara lite småstressad ifred liksom?!

Nu ska jag nog fortsätta frossa i Lipstick Jungle och äta vaniljpraliner. Imorn är det gallerivandring på schemat och förhoppningsvis blir det yoga på lördag. Såg att yogamattorna kostade 89kr på Lidl, jag betalade 350 spänn för min, har jag för mig... Hua, kan den ha varit så dyr? Nåja, pengar kostade den iallafall.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
Tobias

Vad har Sverigedemokraterna, Ny Demokrati och Klas Lund med saken att göra? Snacka om guilt by association...

2008-09-11 @ 18:53:22
leopardia

tobias: use the google luke... och se vad som skrivits i ämnet på olika sd och nd-bloggar...

2008-09-11 @ 18:55:26
Gubben

Länge leve mångkulturen!

Ge dessa stackare, som hamnat en aning fel, stöd och lär svenne att ta hänsyn till och respektera deras traditioner, t ex synen på kvinnan.

Lär också svenne att det aldrig är fel att sparka skallen av en svennehora!

2008-09-11 @ 20:51:01
URL: http://gubben.webblogg.se/
leopardia

gubben: lille vän, rensa rent på din egen bakgård innan du ger dig på andra... när det gäller synen på kvinnan så är den gemensamma nämnaren MÄN, inte etnisk bakgrund...

2008-09-11 @ 20:57:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0