show and tell: väggar

Denna veckas fredagstema från Petra är väggar... Hmm... Jag gör helt enkelt så att jag presenterar dagens väggar, helt enkelt. Så here we go...



vägg i tunnelbanevagn, minsann...



vägg i/på tunnelbanestation, ni kan ju roa er med att gissa vilken... eller ja, den här kanske alla lägger märke till, jag insåg att jag inte hade gjort det, trots att jag gått här flera, flera gånger...

och så tog jag mig in i lokalen;



Jag får nog be om ursäkt för att jag inte har några direkta ord till den här bilden...



Och så en annan vägg... haha, ni får ju ha överseende med kvalitéen, men folk gick ju ivägen hela tiden, så det fick bli med elkopplingsmojängen, helt enkelt.



en stringhyllevägg. Jag kanske inte skulle använda den där hatten med fågeln direkt, men jag skulle inte tacka nej till att äga den... Här köpte jag förövrigt ett par örhängen.



Cafévägg. Det var två tjejer som gjort hela caféinredningen av secondhand. Även väggarna. Och allt var till salu. Och jag kan ju säga att stolarna var rejält snygga, men de får ni inte se, för det satt ju folk på dem hela tiden. Och de var olika allihop, så då hade fredagstemat fått bli stolar och nu är det väggar och bla bla bla... hehe...



House of Paggilo-väggen... Här stod jag och sörjde lite över att jag var för stor för en orange, vacker skapelse...
och så träffade jag, of course, Maggie, kvinnan bakom shemind-bloggen och chitt chattade en stund...

Och om ni undrar vart de här väggarna ni sett ovan finns, så är det här en ledtråd;



Vintagemässan, mm-mm.

Men sen bar det ju av hemåt igen...



Och den som vill kan ju gissa vilken tunnelbanestation, haha, men jag tror att den är för lätt...

Puss och kram

Andra fredagsbloggare;
Anki, Anna, Anne, Anne-Marie, Annika, Aurorabuddha, Barbamorsan, Cecilia, Desiree, Inga-Britt, Jemayá, Leopardia, Lia, Lullun, Marianne, Marie, Marina, Millan, MKB, Nilla, Nina, Petra, Saltis, Simone, Strandmamman, Ulrika, Victoria and 30+ kvinna in the city.



Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
Linda

Haha vilket kul inlägg!

2008-09-27 @ 13:10:09
URL: http://songbirde.blogg.se/
Wysteriia

kul att du är med och tävlar :)

2008-09-27 @ 17:16:00
URL: http://Wysteriiasblogg.se
leopardia

linda: haha, tackar, du skulle ha varit där och shoppat loss!

2008-09-27 @ 21:49:23
Maggie

Hejsan. Kul inlägg. Du skriver alltid så bra=)

Det var kul att du kom och hälsade när du nu var på plats. 2 förvirrade tjocka tanter som jag och Sabina GLÖMDE att ta kort på PAGGILO-montern när den var tom, får jag låna bilden härifrån, om jag uppger källan? Den orangea långa kappan flyttade hemifrån med en sylfidsmal blondin...nåja.

Ha det gott =)

2008-09-28 @ 09:45:55
URL: http://shemind.blogspot.com
Barbamorsan

Vilka väggar du fått tag i , intressant!

2008-09-28 @ 19:33:53
URL: http://www.barbamorsan.se
leopardia

maggie: det är bara du lånar på! och även om jag är avundsjuk på blondinen, så är det väl bra att den kommer till användning, är det väl.. hmmm =/ haha ;)



barbamorsan: jag hade ju kameran i väskan, så jag passade på att knäppa lite :) tack.

2008-09-28 @ 19:40:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0