Det här med att tänka

Jag drömde att jag var gravid med Jo. Eller först drömde jag att han var gravid och jag bara ville ut på krogen och hänga och sen blev det tvärtom och då ville han hänga på krogen och vara otrogen och då kunde som inte jag säga nåt, eftersom jag hade velat det först... Kanske kan vara en orsak till varför jag har ont i magen nu :)

Iallafall, så i tisdags hade vi föreläsning med Ernst Billgren. Inom fem sekunder hade han krossat alla fördomar jag hade om honom som stureplansstekare. Karln är mäktigt klok och intressant. Alla människor som tänker är intressanta, men ännu bättre är det när de får mig själv att tänka. Han hade någon teori kring hur vi lägger så stor vikt i val och använder oss av val, till skillnad från att agera. Att man måste ha val för att filtrera verkligheten ungefär. Ska jag ha röd eller blå tröja... Osv... För själv hade han testat att göra val han inte skulle ha gjort och kommit fram till att livskvalitén var ju den samma ändå... Och nu är det här kanske lite snabbt ihopskrivet för att vikten av val ska komma fram, men iallafall. Naturligtvis pratade vi konst med honom och hur han anser att man inte längre behöver konstbegreppet. Att det är helt förlegat och har så varit ett bra tag. Vilket naturligtvis kanske inte var någon höjdare för våra lärare, att derast gästföreläsare hävdar att konst, som begrepp, inte behövs. Hehe... För min del löd dialogen;
- när kan man kalla sig för konstnär då?
- på torsdagar... till exempel...
I löv him!

Påtal om folk som inte tänker. Den här Papa Dee-historien... Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser kommentarer här och där som lyder "så går det när man gifter sig med en neger". Killen heter liksom Daniel Wahlgren och är född i Göteborg. Och sådana där uttalanden har ju ungefär lika stor substans i sig som att jag skulle hävda att alla som heter Markus är otrogna, bara för att jag vet om en som varit det... Och när jag råkar få veta om två, så blir det en sanning... Folk är faen idioter.

Nu ska jag duscha, äta paj, glo på Heroes, plugga och ja, antagligen kommer jag att plugga framför Idol.

Puss och kram


Kommentarer
Fido

Ja fy fan, suck... folk ÄR verkligen idioter!

Men som sagt, jag hoppas hoppas hoppas att han är oskyldig!

2008-09-17 @ 18:55:13
leopardia

fido: tänk vad enkelt vi har det, som inte är rasister och inte behöver tro massa mysko saker om folk hela tiden...

naturligtvis hoppas man det, för man hoppas ju att misshandlar aldrig sker.

2008-09-17 @ 19:33:27
Linda

Nämen hej där,lever du=)

Kika in min nya tävling i bloggen,annars e allt bra med dig?

2008-09-17 @ 19:36:59
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Barbamorsan

Kul med Ernst!

Men jag blir lite rädd på riktigt ang. Papa Dee historien....

2008-09-18 @ 10:25:50
URL: http://barbamorsan.se/
Anonym

linda: tjenixen :) jodå, allt är bara bra. jag såg din tävling, men är ju så seg ibland. kram.



barbamorsan: ernst rockar fett! rasister däremot rockar inte så fett, nej... och hela historien är ju galen på alla sätt en historia kan vara galen.

2008-09-18 @ 14:07:40
Annika

Ja, det där med Ernst tycker jag var kul (och oväntat, fördomar du vet). Roligt att det blev så lyckat.

Ska läsa den länken du lagt ut nu om papa dee

2008-09-18 @ 14:31:13
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0