De olika rollerna, hmm

Jag känner mig väldigt fånigt tjejig när jag läser om sånt här och håller med. Det där med lite mer glamour i vardagen. Samtidigt känner jag mig prioriterad, som får göra det och inte har tvingats in i nån machoroll där jag måste anse att ett rosa förkläde är fjompigt. Sådana här saker kan bli lite komplexa ibland när man går in lite mer på djupet och försöker ta reda på vem man är och vem man är styrd till att vara. Men hey, jag förespråkar glada färger och chokladpraliner på huvudkudden, fina skor och långa skumbad. För alla!

Jag håller på med att försöka ge tv-serien Dexter en chans, men jag har svårt att komma ifrån att jag tycker att han är lik Mac Gyver. Fast de är nog egentligen inte lika alls. Men det är min lyx idag. Soffan och tv.

Har just gått en promenad och jo, det är varmt ute. Men jag kände det som att jag inte hade någon kondition alls. Inte så att jag blev anfådd, mer att jag inte kunde få upp farten. Har en bok på engelska. 150-170 sidor nånting, som ska läsas tills på tisdag. Yeak. Men just nu är jag för trött. Skulle bara slockna om jag försökte.

Om någon annan är tvilling, till stjärntecknet alltså så lyder dagens horoskop;

Tvillingarna 22/5-21/6

Du får en mycket trevlig fredag som innehåller både vardagens glädjeämnen och glittrande nöjen.

--

 Hmm, undra om Dexter kan räknas som ett glittrande nöje...

 

Puss och kram

 

Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
HannahSthlm

Önskar dig en toppen fredag med lr utan glittrande nöjen:)!

2008-09-05 @ 16:13:06
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Charlotte

Dexter är värd alla chanser, bästa serien någonsin. Och ett bloddrypande nöje.

Hjärtligt välkommen in hos mig på charlotte.nu och tävla om hjärtan. Trevlig helg!

2008-09-05 @ 16:22:26
URL: http://www.charlotte.nu
panki

Dexter e helt klart den bästa serien

2008-09-05 @ 17:25:27
URL: http://pancake.webblogg.se/
Teddy

Tjohooooooo....jag är tvilling. Mitt glitter består av en galen femåring, en gapig 5månaders bebis och en 26årig vuxenbebis...halleluja life is great!..(jo men jag tycker ju det) För övrigt så har jag en jätte bra beskrivning på tvillingen som allafall stämmer på mig..;En tvilling fladdrar som en fjäril, flyger högt i vissa sammanhang men har lika lätt att fastna i tapeten.

2008-09-05 @ 19:15:13
leopardia

hannah: tackar för det :) detsamma!



charlotte: ja, folk säger det... hehe, bloddrypande lät kanske inte så glittrande!



Panki: jag ska ge det en chans...



Teddy: hehe, DET är glitter om nåt ;) hmm, jag får nog känna att det var länge sen jag var en fjäril...

2008-09-05 @ 23:39:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0