världens bästa broren

Att jag har världens bästa brorsa är ingen hemlighet, men att han skulle cykla i regn för att

köpa Vanity Fair åt mig, var kanske inte helt väntat, men nu är jag nöjd och glad. Jag ringde till och med runt till olika ställen och frågade ifall de hade den, innan jag till slut ringde broren och frågade ifall de hade någon press-shop i Lund... Jo, det är ju Marilyn jag var ute efter, inget annat...

Kröp ner i sängen så fort jag kom hem. Såg ett avsnitt av Csi Miami innan jag slocknade. Jag hade inte haft nåt emot att få sova natten igenom, men tydligen inte... Men jag gnäller inte över det, jag känner mig bara lite smått rastlös just nu...

Annars kan jag ju tala om att




jag kanske inte så där dör av lycka när jag får veta att det vankas filmvisning på föreläsningarna... Inte bara för att stolarna vi har att sitta på är Guds straff till mänskligheten...
Peter Greenaway i all ära. Jag kan uppskatta hantverket, men bortsett från det så är det här inte bättre än en krigsrulle för mig. Nä, jag gillar verkligen inte Full Metal Jacket. Filmer med djur i är dessutom min stora skräck...

Min pappa tillhör ju dem som inte köper apelsiner eller andra frukter, ja och grönsaker oxå, om det står att de är från Israel. Med motiveringen att han inte handlar det som är odlat på ockuperad mark. Vilket naturligtvis har lett till att jag gör som pappa. Men det är inte alltid så enkelt. På skylten står det apelsiner - spanien, sen på själva apelsinen sitter det en etikett det står chile på... Och numer gäller det ju inte bara grönsaker, nu gäller det lås och nästan alla mina nycklar säger assa...

Nä, dags att försöka hitta nåt kul att göra.

Puss och kram



Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
dr. no

Köper man inte uteslutande Israeliska produkter är man antisemit.

2008-10-22 @ 09:45:26
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

dr.no: och?

2008-10-22 @ 09:47:46
Petra

Vilket fint tidningsomslag!

2008-10-22 @ 10:33:33
URL: http://egokick.blogspot.com
leopardia

petra: hehe, jag kanske ska förklara kommentaren ovan oxå, jag utgick från att dr.no skämtade, så jag skämtade tillbaks lite...

men visst är omslaget superfint!

2008-10-22 @ 10:36:31
Maria Byström (Tinnitussan)

Vilken toppenbror. Och härlig tidning...

2008-10-22 @ 14:42:24
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Lisa

Israel påtvingades rollen som "ockupationsmakt" av faktumet att de omgivande arabländerna försökte utplåna landet 1967, i ett andra försök. Israel överlevde, och vann Västbanken, Gaza, Sinai och Golan från de invaderande länderna.



Israel har visat att man avsträder merparten av områdena i utbyte mot fred (se Sinai till Egypten exempelvis). Men eftersom de flesta arabländerna och palestinierna har vägrat att sluta fred så blir det heller ingen landuppgörelse.



Därför vore det bättre att bojkotta palestinierna och arabdiktaturerna tills de går med på fred, så att en lösning på markfrågan kan komma till stånd.



Att anklaga offret i konflikten (Israel), som dessutom stod nära att utraderas av araberna, är att vara moraliskt korrupt.

2008-10-22 @ 19:22:34
leopardia

lisa: det är ingen som har anklagat någon för något, det har bara tagits ställning till att inte handla varor som 'tillverkats' på ockuperad mark. sen får du kalla folk för moraliskt korrupta hur mycket du vill...

2008-10-22 @ 19:36:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0