tha badkruka

Tog ett långt härligt bad idag. Dränkte in håret i inpackning, så att det fortfarande är helt inpackat nästan, hehe... Jag låg där i vattnet och filosoferade och bläddrade lite i Sofies Mode. Och gosh, nej, jag har definitivt inte köpt den, nej, nej, jag fick den inne på Kicks. Men jag blev stum, det står på den att den kostar femton pix, men man kan väl inte betala en halv big mac för den heller? eller gör folk det? Så galet märklig tidning. Som att surfa en av de där bloggarna som plockar bilder från nätet och lägger ut 7tusen inlägg varje dag med dessa bilder, fast att detta var en pappersversion... Och så insåg jag där i mitt plaskande att jag må vara intresserad av mode, men jag är så totalt ointresserad av vad olika kändisar har på sig... Och att tex se tre olika bilder på Lindsey Lohan i olika outfits och sen hur jag ska härma dessa dyra plagg genom att plocka från topshop, njae, inte min kopp té... För mitt intresse för mode handlar mer om catwalkar och haute couture och olika designers och snitt och skiss och själva hantverket, inte att Paris Hilton har en superkort kjol på sig som jag bara måååste ha...

Först trodde jag att jag tappat bort min kanebomascara, sen hittade jag den efter ett dygn, i en korg med strumpor. Sen trodde jag att jag tappat bort min eight hourkräm, men den hittade jag på handfatet i badrummet. (någon lite städarfé kallad mamma, som varit och flyttat på grejer och ställt dem där hon tycker att de hör hemma.). Och så i badet insåg jag att jag inte såg till min skrubbaryggenborste, ni vet med sånt där långt skaft, som naturligtvis är helt meningslös men som jag fick för mig att jag skulle ha... Men - borta. Så jag tittade mig omkring och det enda jag såg, som kunde agera som substitut var en diskborste, en nyinköpt sådan som jag köpt för att den matchar mina badrumsväggar (hehe). Och det är NU jag kommer till poängen - att skrubba ryggen med en diskborste gör ont!!! Och det här var egentligen enda anledningen till att jag berättade att jag har badat...
Och jag använde en av oljorna jag fick av Emma, tack Emma! Ja, alltså, som badolja. Och det hela gjorde susen för min trötta kropp.

Om man kanske skulle ta tag i det där med att göra backup på sina foton då...

Puss och kram






Kommentarer
Panki

Åh va härligt det låter. Bada är bra för själen!

Sofies Mode är så jävla pissdåligt pinsamt, så man nästan skäms för att man e tjej för att så många tjejer läser den.Klart.

2008-10-26 @ 22:05:25
URL: http://pancake.webblogg.se/
Ango

Grattis!

Du blev vinnaren av boken Södermalmsmorden i min blogg!

Maila din adress så kommer boken på posten!



Kram

/Ango

2008-10-27 @ 07:47:14
URL: http://bokfilm.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0