trolleri trollera

Nämen, jag snodde en lista. Från Fidolin som tycker att blogga suger. Så jag snodde listan från hennes, ähum, skalle och inte från hennes blogg. nono. modifierade lite

Din/ditt första:

Operation: opererade bort halsmandlarna när jag var 7, tror jag...

Piercing: en egenhändigt piercad näsa, blev det... ja, öronen då'ra, men...

Sport: jajösses, jag har gått på gymnastik, skidskola, skridskoskola, innan jag var tillräckligt gammal för att minnas det... så ja, nä, sport går bort.

Husdjur: hade ett marsvin, som hette tina, lolita, busan...

Semester: inte en susning, men jag gissar på finland...

Konsert: har faktiskt ingen aning här heller, men jag kan väl gissa att min första ff-konsert iallafall, var anna book...

Kärlek: Daniel. Jag var sju, han var punkare. eller egentligen var det nog hasse carlsson i noice.



Just nu:

Äter du: mina gäspningar

Dricker du:  inget

Ska du: ähum, byta om till pyjamas och glo på medium.

Lyssnar du på: jag hör kylskåpet, men jag kan inte påstå att jag lyssnar. och sen har jag någon form av flashbackhallisar så att jag hör röster från föreläsningen tidigare idag... jippie.. ähum.

Väntar du på: att bli pigg

Tittar du på: skärmen full av fingeravtryck

Har på du på dig: kläder, doh. nä, men en svart kofta, svart tröja, svarta byxor, rosa strumpor och en blåmelerad tröja till.




Din framtid:

Barn: alltså, tanken är ju att man ska kunna ta hans om sig själv och sluta vara så förbenat egoistisk först, så jag vet inte om jag vill ge upp mina sofftimmar för blöjbyte... jag kan nöja mig med att vara barnvakt...

Giftemål: hrm, det stavas väl gifteRmål, det påstår iallafall Svd... alltså, det är ju enbart av egoistiska skäl jag skulle gifta mig. för att på nåt sätt bekräfta 'han är min, låt bli'. så jag vet inte om det är sån bra idé...

Karriär: jag behöver inte göra karriär, jag är nöjd om jag öppnar dörren varje morgon och hittar en tusenlapp... i don't mind... men min karriärsplan går mer ut på ädla saker, som fred på jorden och sånt... så, jag vet inte... att vara tvilling har sina problem, om man säger så...




Vad du föredrar:

Kramar eller kyssar: sorry, men jag började fundera på kyssar utan kramar och hur märkligt det skulle te sig... på nåt sätt. lite pretty woman, fast tvärtom..

Kortare eller längre: ...

Snygg mage eller snygga armar: alltså, det där är svårt... vad som är snyggt är ju väldigt relativt... och beroende på personen som har det attributet... men jag såg thelma&louise för inte så länge sen och kom fram till att jag tyckte att brad pitt nästan såg anorektisk ut, i den berömda sexpack-scenen... och nu tycker jag inte att det är rätt att kalla någon anorektisk för att den är smal eller att det är fel, men hur som var det det jag tänkte. jag ber om ursäkt, men så var det. men personligen skulle jag gärna ha brad pitts mage själv. på mig själv.

Busig eller lydig: men ååh, jag är sån poser, säg mig vad du vill att jag ska vara, så är jag det. men busig... jag är snarare tråkig och olydig.




Har du någonsin:

Kysst en främling: Ja

Tappat bort glasögon/linser: jo, just nu har jag tappat bort ett par linser. och en gång har jag tappat glasögonen på bussen. eller förresten, här hemma förlägger jag glasögonen hela tiden.

Brutit ett ben:

Rymt hemifrån: ptja, 50 meter hemifrån kanske, men det var aldrig nån som märkte. jag brukade däremot säga att 'då rymmer jag' och sen springa upp och lägga mig under sängen... jag vet inte... jag kan inte heller förklara det...

Röntgats: jajamensan, många gånger

Krossat någons hjärta: det kan jag inte tänka mig

Nobbat någon (som haft känslor för dig): det kan jag aldrig tro, nej.

Gråtit när någon dött: jo.




Tror du på:

Kärlek vid första ögonkastet: Jajamensan, men det kan ju vara bara från ena hållet...

Gud:  jag är sån här fegis som garderar mig lite där...

Mirakel: alltså, tomas di leva existerar ju, så ja a.

Aliens: det vore ju märkligt om det inte fanns, om vi säger så...

Magi: alltså, tanken på att det inte skulle finnas häxor och spådomar och sådant är alldeles för tråkig, så ja, jag tror på magi... och även som freddie säger 'it's a kind of magic'...

Ett himmelrike:  alltså, det där beror ju på vad man lägger för betydelse i ordet himmel och helvete...

Tomten: Naj

Änglar: alltså, det här är som magi... jag vill gärna tro på demoner och sådant, och då måste det ju även finnas änglar känns det som... (gosh, jag har sett för mycket på tv...)

Transformers: alltså, seriöst, det är ju ingenting man kan tro på eller inte tro på... en transformator är ju en transformator liksom... eller kommer de nånstans ifrån i filmen?




Blandat:

Är du kär i någon?  i mig själv, sa hon lite blygsamt

Önskar du att du bodde någon annanstans? ja, men sparka ut snusket och ge mig the playboy mansion...

Tycker andra att du är attraktiv? det kan jag inte tänka mig

Dricker du? alldeles för lite vatten, jo...

Använder du droger? bara ordinerade och receptbelagda

Vilket shampoo använder du? jag är på jakt efter det ultimata... just nu har jag 4 olika shampooflaskor i duschen, men jag skulle gärna vilja ha någon hälsokurshampoo...

Vilken parfym använder du? just nu är det någon syrendoftande sak från yves, och en laura biagiotti och spj's parfym. inte samtidigt dock ;)

Vad är du rädd för? att det ska hända mina nära och kära någonting... och det är jobbigt med sådana här frågor utifall att man råkar jinxa dem nu... för att tankarna far iväg...

vilken superhjältekraft skulle du vilja ha? hemlig. eller att vara hemlig, rättare sagt. klart coolt att vara hemlig.

Gillar du att tvätta? jag fattar inte? man trycker på en knapp... vad är det att gilla?

tack och hej, leverpastej.


Kommentarer
Maria Byström

Vilken härlig lista!

2008-10-07 @ 19:26:02
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Fido

Jag har inget emot själva bloggandet, det är mest att jag inte tror att jag har nåt intressant att komma med...



Och jag vet att du nobbade Mange. Rätt fett! ;) Är liksom rätt säker på att han hade känslor för dig...

2008-10-07 @ 21:30:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0