imorn blir det muffins

Åt bullar till frukost idag. Imorn blir det muffins. Så går det när man glömmer att köpa ost och vaknar upp till ett ösregn. Nå, mig gör det ingenting...

Nu har en huligan gjort något. Eller enligt aftonbladet är det en så kallad supporter, när de citerar någon polis. Jag bara tänker på hur vi måste distansera oss från dessa personer genom att ge dem vissa epitet. Så att vi på nåt sätt kan referera till dem som just 'dom där'. Som när nåt händer i Södertälje så är det etniska oroligheter.
Jag menar, huligan, supporter, det funkar liksom inte att det skulle vara en helt vanlig svensk ung man, som till vardags jobbar som lärare och har dans som hobby... som är en av oss... eller nåt...
Som att vanliga killar aldrig gör fel. Det är som att media så gärna vill låta oss fortsätta tro att vi känner igen dessa våldsmän på deras gång, vilda blick eller att de står och trycker i en buske. Att de sticker ut på nåt sätt. Jaja...

Jag känner mig bakis. Det är en vanlig känsla jag har nu för tiden, trots att jag inte druckit en endaste droppe alkohol. Men jag är som utslagen på nåt sätt.

Det här är förresten min brorsas kursare. Så nu vet vi varför inte han  dök upp den här terminen.

Nä, kanske dags att tänka på refrängen

Puss och kram

 


Kommentarer
HannahSthlm

Ny viktig tävling i min blogg till förmån för Barncancerfonden! Vinn en ursöt lurvig Herman-nalle till någon du bryr dig om! Kram & Trevlig Torsdag!

2008-10-02 @ 12:23:35
URL: http://www.hannahsthlm.se
Maria Byström

Hahahaha. MYCKET bra skrivet och analyserat. Hja!

2008-10-02 @ 12:33:40
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Annika

Muffins till frukost är gott ibland, om än inte så nyttigt.



FÖ skriver du så sant och mitt i prick.

2008-10-02 @ 13:31:33
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
dr. no

Det är klart att det är vanliga killar!

Vi måste sluta demonisera våldet så förbannat.

DET var bättre förr, inget annat.

2008-10-02 @ 14:00:59
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
Fido

Lars är min favorit! :D

2008-10-02 @ 21:05:26
leopardia

maria: hehe, jag blev bara så trött...



annika: mina muffins är inga frukostmuffins heller, det är ananas och choklad...



dr no: tänk om de kunde lyssna lite mer på oss ;)



fido: min oxå!! av de anledningarna du redan vet ;)

2008-10-02 @ 21:28:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0