Ibland händer det

Jag vaknade upp en morgon här förut och insåg att jag fyller 35 bast i sommar. För det första, man kanske inte kan säga bast, när man är 35... För det andra, JÖSSES! Allt hopp om ni vet, förväntingar man har på livet, är ute! Jag blir 35. Men ändå, det kändes lite skönt att råka surfa saftonbladet och inse att av de 10 sexigaste männen i världen är iallafall ingen under 26. Bildspel. Japp, alla var helt lovliga. Även om jag har lite svårt att se Justin Timberlake som man, men, men...

Och Donna är ju faktiskt 41...

Förövrigt har jag kommit på att jag tycker att batteristapeln på mobiltelefoner är otillräcklig. Jag tycker de kan visa tid som är kvar istället. Hur svårt ska det vara liksom...

Nu ska jag nog plugga lite. Fast jag har början till migrän, känner jag. Men, men...

Puss och kram


Kommentarer
Sandra

Hej! Vad menas med pinga ett inlägg??

2008-10-15 @ 20:52:42
URL: http://bitchens.blogg.se/
dr. no

Man kan inte annat än börja nynna på följande gamla hitlåt från västsverige:



Här kommer en som har lugnat ner sig

Här kommer en som har tappat tempo

Här kommer en som har insett att hans ungdom är förbi

Här kommer en som har slutat röka

Här kommer en som har svårt att göka

Här kommer en som har lyssnat när hans kropp har sagt ifrån

Nu är man trettiofem



Annat var det förr när man var tjugi år och stark och farlig

Annat var det förr när man var tjugi år och full och rolig

Hängde runt på krogar och på illegala hak

Nu hänger bara skinkorna och klasarna därbak



Här är Jävlaranamma ifrån Götet

Lite packade och lite bakom flötet

Förr om åren stod vi spänstiga uppå kravallstaket

Tänk att Tom en gång har vart en brudmagnet

Vi partajade tills någon slängde ut oss

Nuförtiden känns det mera "kom och skjut oss"

Då vi minns vår sköna ungdom där vi var så mycket mer

Känns det ännu mera bittert när vi ser



Att vi är fulla och fattiga och feta

Och har krökat bort varenda gagepeseta

Har man inte slått igenom när man har fullt trettiofem

Är det full och fet och fattig man går hem



För ett tag sen bjöd vi flådigt på La Scala

Nuförtiden ses vi på det sociala

På den gamla goda tiden blev vi plockade till jobb

Nuförtiden blir man plockad på en LOB

Det stod lika mycket folk kring oss som Sator

Nuförtiden är det mera Ulan Bator

Vi var "överlägsna gänget" och vi höll publiken kort

Men den lilla chans vi fick den söp vi bort



Nu är vi fulla och fattiga och feta

Och har efterfest med kompisar till Geta

Har man inte slått igenom när man har fyllt trettiofem

Är det full och fet och fattig man går hem

2008-10-15 @ 22:11:28
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
Panki

Du kommer alltid va 20

2008-10-16 @ 09:28:23
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

dr.no: haha, tack för att du förgyller min vardag, men nu är jag fet och fattig och går hem.



panki: åh, vill du gifta dig med mig??

2008-10-16 @ 12:41:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0