knåda hit och knåda dit

För något år sedan så hängde vi, tha gang, i pannkakans kök och bakade lussebullar och pepparkakor. Jag stod förvisso mest för prat och glöggdrickande, medan de andra knådade deg...



Tror du att detta är en mikrofon?
- ja!



Fast pepparkakshuset hade pannkakan gjort för egen maskin...



Oh, en kamera!



En sockerbagare här bor i staden, hon bakar kakor mest hela dagen...



Och så skulle de formas till små åttor...



Och lekas med naturligtvis...



Jajustja, jag glömde bort att vi drack öl oxå...



Men vi hade så mysigt och fint...



Tills pepparkakorna skulle dekoreras med glasyr från usa...



Och vår otroligt dåliga humor tog vid....

Så, det var vad som skedde den här tiden, för något år sedan...

Puss och kram


Kommentarer
Fido

Närmare bestämt fyra år sen... Tiden går!

Men vi måste göra om det nåt år! Gärna nån gång när jag inte ska och jobba sen så jag också kan dricka glögg... :)

PUSS!!!

2008-11-29 @ 17:35:03
Hanna

Vem är det som haft en olycka på lussebullarna...?

2008-11-29 @ 21:51:04
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Panki

ååå va mysigt... längtar tillbax

2008-11-30 @ 09:39:23
URL: http://pancake.webblogg.se/
Maria Byström (Tinnitussan)

Å, gus så mysigt roligt och GOTT det ser ut. Åt två lussebullar igår :-)



Förresten, du som har koll. Har saffran blivit extra dyrt i år. På öob skulle de ha 15 kronor för 0.5 g medan de kostade 5 kronor i fjol?

2008-11-30 @ 12:48:58
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Annika

Läste lite snabbt när jag kollade in din blogg i helgen...Detta var alltså för ngra år sen. Verkar vara mysigt, dock!

Jag har nog också lite barenslig humor för jag började fnissa vid sista bilden ;-)))

2008-12-01 @ 18:18:21
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
loppan

fido: fyra år sen, jösses!



hanna: haha, det är nog bara ett ägg eller så som fått gräddas med bullarna



panki: men visst var det mysigt!



maria: saffranet har blivit extra dyrt, helt galet dyrt... 20kr i en vanlig affär liksom...



annika: hehe, det är bra med humor :)

2008-12-01 @ 23:16:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0