vars kom de ifrån?


Själv ska jag snart slänga mig ner i soffan framför tv:n och glo på melodifestivalen, men det har ju så gott som varit omöjligt att undvika Charlotte Perrellis dans genom saftonbladet...

Anorexiexperten Claes Norrin. Alltså, jag vill påpeka att jag är för att folk ska få se ut hur de vill, samtidigt som jag är emot smalhetshetsen. Men jag tycker det är taskigt att den envisas med att ge sig på kvinnor och jag tycker det är ruttet att beskriva vuxna människor som okapabla att ta hand om sig själva genom att sjukdomsdiagnostisera dem i kvällspressen.

Särskilt när man om man nu vill räkna ut sitt bmi på till exempel smala-sidan, hehe, sorry, men ja. Och om man skiter i sitt eget bmi och istället räknar ut Charlottes, så kan man konstatera att hon ligger ett kg från normalviktig, enligt den tabellen. Nu är ju bmi, enligt mig helt ointressant när det gäller en människas hälsa, men, ja...

Förresten, vart kom alla dessa Linda Rosing-wannabee-matexperter och ätexperter ifrån?! Nu Claes och här förut var det ju hon Annika(?) som pimpade sin gi-metod - ät fett och gå ner i vikt. Försigår det nån tävling där ute, som jag missat? Flest artiklar i Saftonbladet vinner?!

Nä, dags att stilla hungern.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0