Jag skrider till verket

Blev utmanad av hummingbird, och juppelijupp, jag antar den utmaningen.

namn - Leopardia (ja, jag har 4 st andra namn och en ledtråd är att två av dem, heter även hummingbird;))
födelsedag - 3 juni
hemstad - Stockholm
ögonfärg - Grå-blå-grå
hårfärg - Just nu, urtvättat rött
längd - 168 cm, har jag för mig minsann
högerhänt/vänsterhänt - sjukt högerhänt
värsta ovanor - att jag är kär i tv:n och soffan, samt en svaghet för Polly
stjärntecken - Tvilling
skostorlek - 38-39
är dina föräldrar skilda - Nej
skor idag - Mbt-skor, dyra och noll glamourösa och nada exklusiva, men jäkligt sköna
Svagheter - va?! Polly, shopping, skor, väskor, Julian McMahon, äh, jag är rätt klen överhuvudtaget
rädslor - Jag är en fjomp, jag är rädd för det mesta
mål för året - Att skärpa till mig
mest använda fras på msn - 'trött'
det första du tänker på när du vaknar - Antagligen det jag drömdeom
bästa kännetecken - Jag är jämt trött
mest saknade minnet - Förstår nog inte riktigt den här, något jag har glömt bort och önskar att jag minns igen? eller något jag gjort och som jag saknar? min ungdom, haha?!

FAVORIT


färg - rosa, lila, svart, turkos, grön, rött, me like alla färger
mat - pad thai, mammas potatisgratäng och pad thai igen
sport - konståkning
djur - ähum, fisk?! nä, leoparder så klart!!
glass - alltså, den här nogger black är ju supergod, men jag äter all glass, bara den inte smakar kaffe. oh nej, förresten, favoriten är blåvitts melonglass!
affär - bolagret, ikea, biltema, ica maxi, och överallt där man kan köpa choklad... eller skor...
sallad - ja, grönsaker hellre än frukt
skådespelare - jack nicholson
låt - i love europe - christer sjögren!!!!! ;)
nummer - 3
årstid - så länge det äääär årstider så är jag nöjd
parfym - l'eau par kenzo
kroppsdel på motsatta könet - jag gnager gärna på en underarm eller så

VÄNNER OCH LIVET

vad vill du bli när du blir stor - beundrad
hur vill du dö - plågsamt?! heroiskt så klart
vem av dina vänner är mest lik dig - hmm, det skulle vara titolina kanske...
vem är mest högljudd - jag?! natha?! jag vet inte...
vem får dig mest att skratta - alla!
vem har du känt längst - Natha
vem är blygast - Fido?
när grät du mest - för nåt år sen kanske...
bästa känslan - när man upplever omtanke
värsta känslan - förnedran
vart vill du bo i framtiden - jag skulle jättegärna bo i barcelona, men ptja, sverige är bra det oxå, vart som helst
om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara - in i maskinen och stöp om, gör om bara... fysiskt skulle jag vilja ändra mina tänder, särskilt nu, efter att de fick sig en kyss...
hur länge tror du att du kommer leva - antagligen aplänge

HAR DU NÅNSIN

varit kär - jao
moonat nån - hmm, det skulle ju inte förvåna mig, men inte vad jag minns...
blivit dissad - hahaha! ja, jämt
rymt hemifrån - nä, inte längre än 100m bort iallafall...
föreställt dig ditt ragg naken - vilket ragg? tell me tell me??
skolkat - oja
tänk på självmord - jepp
sovit utomhus - jajamensan
gråtit i skolan - hahaha, ja, haha, vilken mes jag var...
spytt i skolan - nepp
velat bli modell - när jag var typ 12 kanske...
varit otrogen - naj, det har inte gått att vara...
gjort något dumt som du skrattar åt idag - jag skrattar åt det mesta
sett en död människa - nix
druckit alkohol - Ja
använt droger - Nej
ätit sushi - oja! till slut har jag lärt mig
varit på scen - Ja
snattat - japp
retats - Ja
blivit nerslagen - Ja

DU

svär - på att allt jag svarat är hundraprocentigt sant ;)
sjunger bra - Nej
duschar dagligen - knappast
vill gå på högskola/universitet - gör det, har gjort det
vill gifta dig - ja
tror på dig själv - jag ljuger sällan, men ibland så händer det...
tycker att du är attraktiv - nix, inte när jag ser en spegel, men annars så är jag lika snygg som jennifer aniston
kommer överens med dina föräldrar - jajamensan
gillar åska - ähum, nä, finns det nån anledning till att jag skulle det, haha...?!
spelar något instrument - jag kan spela piano jo
äger i ipod - Nej
sover med gosedjur -japp, pricken-lennart - för tillfället...
sjunger i duschen - naj

THIS OR THAT

pepsi/cola - cola
mc donald's/burger king - Mc Donald´s
singel/gruppdate - Singel, för jag vet inte vad gruppdate innebär, men det låter farligt...
choklad/vanilj - Choklad
jordgubbar/blåbär - blåbär
kött/veg. - vegetariskt
Tv/film - tv
gitarr/trummor - jatack.
adidas/nike - spelar mig absolut ingen roll, samma sak...
kakor/paj - jag äter allt jag kommer över!!!

KAN DU

gå ner i splitt - nix
skriva med båda händerna - lllllåååångt ifrån
blåsa en bubbla - YES!
rulla din tunga i en cirkel - Japp
nudda näsan med tungan - nepp
dansa - jag vet hur man flyttar fötterna jo...
äta vad du vill utan att oroa dig - jodå

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN

du nuddade - pappa
du pratade i telefon med - mamma
du msnade med - ungefär hundra år sen jag hade msn igång, men ja, joan, kanske...
du kramade - någon ur tha gang
du skällde på - idioter
du sportade med - brorsan

SENAST DU

skrattade - Idag
grät - Vet ej
filmen du såg - ja, men vilken var det nu igen då... jag såg Darling och sen dess har jag set... hmm... nån..
tuggade tuggummi - minns inte
drog ett skämt - jag skämtar alltid, även om det inte framgår jämt...
sjöng en sång - jag brukar sjunga 'kära banan' till melodin från familjen adams, för mamma i telefonen - av nån anledning, fråga mig inte...

VAR ÄR DU?

vad ser man utanför ditt fönster-
grannar?
lyssnar du på musik nu - nepp
om ja, vad
vad har du på dig- jeans, t-shirt, strumpor, kofta, trosor

RANDOM

vilket land skulle du vilja besöka - kanada, tibet, alla länder
hur många plattor äger du - om vi med plattor menar lp-skivor, så fick jag just en back med sådana, så många skivor äger jag...
hur många kuddar sover du med - 4
dricker du mjölk - jupp
person du hatar mest - hata är sånt starkt ord, men jag gillar inte ondskefulla typer, som gör ondskefulla saker
vilket är det värsta vädret - slaskigt sådant
lekte du med barbie som liten - Jjämt
hur många betyg har du ig i - inget

Jag utmanar: alla som vill, jo....

Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
Linda

Hehe du e bara för rolig,tänkte på det du kom.till thess*S*,ja visst är weleda bra,inga mineraloljor o skit=)

2008-03-15 @ 19:29:58
URL: http://hummingbird.blogg.se
Annika

KLART att jag snor listan..ngn ggn i nästa vecka!!!
YAY!!!

2008-03-20 @ 02:50:06
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: ser fram emot att få se den :) eller ja, läsa den... glad påsk - igen!

2008-03-20 @ 13:02:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0