Host, host ifrån en skånig soffa

Kan man åka till skåne utan att få höra Johnny va' gör du? Och helt ärligt det är bara skåningar som gillar denna låt och det är bara skåningar som får något i blicken när den sjungs. Så där som vi andra svealänningar ser ut när vi pratar om smörstekta kantareller, så ser skåningar ut när Johnny va gör du? brölas ut i luften på bred skånska. I natt var det dags för brorsans grannar att visa vart skåpet stod, så att säga... Själv kan jag inte ens säga hundra säkert att det är Kal P Dal som gör den, men jag gissar.

Pluggat? Jag? Vad gör man förresten om man har så sletet minne att man inte vet om citatet man skrivit i sin essä är något man läst eller något man själv kommit på? Vadå hybris att citera sig själv liksom... Och inte ens ha koll på om man sagt detta eller om det är från den sketna boken jag trodde att det var ifrån, men inte hittar det i och kanske att jag helt enkelt gjorde en omskrivning en gång, då, första gången jag läste den... Jag känner mig helt ställd.

Nu ska jag googla rätt på ett recept på kladdmuffins och hoppas på att jag hittar ett, så att jag kan fylla brorsans frys innan jag åker härifrån.

Hostar gör jag fortfarande och även om jag misstänker att det är dåligt på alla miljötänkochdjurtänksätt så underar jag hur folk kan leva utan vicksalva. Brorsan kan tydligen och ja, mina lungor, luftrör, bröstkorg skriker efter vicksalva.

Imorn är det iallafall deadline för essän, så att jag får väl se till att plita ihop nåt.

Puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Natta

länkar du får du ett extra poäng, annars förlorar du en chans om de andra länkat och svarat rätt :)

2008-03-25 @ 09:41:54
URL: http://naaatha.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0