under filmen

Okej, jag vet inte hur många gånger jag kan skriva om potatis i den här bloggen, innan folk ber mig hålla truten, men nu är jag iallafall proppmätt på färskpotatis och frystorkad gräslök, sallad och knäckebröd. Och så en rulle center till efterrätt. Den där frystorkade gräslöken fungerar alldeles utmärkt som substitut för den färska. Men jag blir så besviken varje gång jag köper grönsaker i den här förorten. De är verkligen alltid under all kritik. Frukten oxå. I alla tre affärerna. Som att jag vill köpa kruksallad för 9,90, när den är halvrutten... Oj, det är halva priset, men hoppsan jag får visst slänga hälften... Jag ska nog börja skriva insändare i lokalbladen och kritisera grönsakskvaliteten här. Jag har inte sett en rödlök på evigheter, för det går inte att köpa här. Det har det inte gjort de senaste tio åren...

Tittar på Stranger than Fiction, just nu. Och det slog mig just vilken skönhet Maggie Gyllenhaal är;



Hon är så där härligt icke-perfekt och ändå bländande vacker. Det är så ovanligt idag med kändisar som inte ser helt plastiga ut... Nu får väl folk se plastiga ut om de vill och det kan vara fint det oxå, så länge det är egen vilja och inte för att leva upp till något sjukt ideal...

Hmm, jag vill nog ha en rulle center till.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , ,



Kommentarer
Nattis

Och jag är sugen på mer glass, maränger och nutella=) Vill ha NU!!!

2008-06-10 @ 21:33:29
leopardia

nattis: nu har den slunkit ner, den andra centerrullen. jag är vulgärt mätt.

2008-06-10 @ 22:13:16
liza

hehe tack för kommentaren! jätte svårt att bestämma sej ju :P

2008-06-10 @ 22:27:24
URL: http://ih8u.blogg.se/
Konstantina

Ja, man ska ju anda inte umgas under filmen. Bion ligger jattenara hem ocksa. Det blir perfekt! :) Hihi!



Superroligt att du tittade forbi i bloggen ocksa :)

2008-06-10 @ 23:03:40
URL: http://livingingreece.blogg.se/
Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

ja det var verkligen kul och kreativitetsfyllt med fritt brodri - har aldrig sysslat med et förr.



massa kram!

2008-06-10 @ 23:07:38
URL: http://pyttis.blogg.se/
johan gustafsson

jag håller med, hon är galet fin:)

2008-06-11 @ 21:42:34
URL: http://johansilandsproblem.blogg.se/
leopardia

johan: det är nåt speciellt med henne, jo... upptäckte det då...

2008-06-11 @ 23:49:17
Anonym

Men hey...nu har ju jag bara sett dig leopardia på bild..men ni är ju lika..Titta noga så ser du ju en leopard i maggie.

2008-07-03 @ 15:13:58
leopardia

mjae, jag vet inte det jag, hehe...

2008-07-03 @ 22:29:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0