show and tell: klockan fem

Jag har absolut ingen relation till klockan fem. När jag var liten så slutade pappa jobbet klockan 14 eller började kl 14. När jag började skolan slutade man runt fyrasnåret. När jag jobbade fanns det förvisso ett pass som gick till kvart över fem, men jag tänker så det knakar och kan inte komma på en enda femgrej.

Men nu är ju fredagstemat idag just klockan fem.

Hmm, detta slog mig alldeles för sent, men vad gör man? Jo, jag fotade mina klockor och insåg att det är ganska duktigt gjort av mig att komma i tid till tex bussar och annat. Dessa foton är tagna under samma minut. Dock syns det inte, kan jag väl kanske erkänna... Men det jag tänkte på är att nånstans i världen så är nog klockan fem ändå...



När datorn visar 19:39...



... så visar micron 19:46...



... och dvd/videon visar 19:44... och tydligen var det en väldig spegling i den klockan, haha...



... medan mobilen visar 19:51... nu får ni låtsas att klockan är fem, tjipp!



För klockan fem idag, drog jag på mig regnkläderna och gick ut och gick. Eller regnkappa är det ju inte, det är en fejkskinnkappa från H&M, som kanske var liiiiiite för varm att ha på sig mitt i sommaren,
men, men, det var som det var med det...

Puss och kram!


Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
Fritt ur hjärtat

Klockan 5 var verkligen klurigt, jag fick också "Hitta" på något:-) Men dit blev ju bra! Klokt, någonstans är klockan 5, det har alltid fachinerat (stavas hur?) mig att klockan ändrar sig över världen.

2008-06-21 @ 07:07:19
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Maria

eh himla seg o förkyld men jag överlever, hihi

hade du trevligt igår? är det du på bilden? Kram

2008-06-21 @ 11:57:42
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Barbamorsan

Nu blev jag lite nyfiken, är ni en speciell grupp som alltid publicerar något på fredagar klockan 17.00??

God forsättning!

2008-06-21 @ 12:26:43
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
Annika

Visst var det knepigt det här temat...

Jag hade ju tänkt att jag skulle plåta klockan fem varje dag i en veckas tid. Det gick om intet eftersom jag glömde att plocka fram kameran just kl fem...jaja.

Tycker du har fått till det bra!!

2008-06-21 @ 14:40:22
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
L80

Märkligt att klockorna ändå är 19 och något! När jag tänker på klockan fem, tänker jag på Dolly Parton.

2008-06-21 @ 16:06:15
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Nicole

jag har en bloggdesigns utlottning så att om du går in här http://nicolebambi.blogg.se/2008/june/design-utlottning.html#comment och kommenterar om varför just du ska ha den så kan du ha en chans att vinna den välj om du vill ha 1:an eller 2:an

2008-06-21 @ 19:25:30
leopardia

fritt ur hjärtat: verkligen ett klurigt tema! (fascinerat), men du hade ju värsta mycket på G... :)



barbamorsan: det är bara å haka på, som ingemar stenmark kanske skulle ha sagt...



annika: haha, du är snäll du, men inte ett dugg bra är det ju! ;) men jag har ju aldrig läst i förväg vad det är för tema utan jag får reda på det när jag surfar in på din blogg... haha...



L80: mina klockor ja, men nånstans i världen kanske de stod på fem ;) mm, dolly parton skulle jag ha kommit på lite tidigare... då hade det blivit musiktema här...



2008-06-22 @ 00:04:08
Marianne

Jag tror alldeles bestämt att klockan är fem i England när den är sju i Sverige? Annars kanske på Kanarieöarna? Någonstans är det i alla fall, helt klart. Alltid bra att tänka internationellt : )



Ja att du kommer i tid till bussen! Eller, du kanske alltid går efter den klocka som står på den senare tiden så att du alltid är för tidig och får stå och vänta?



Ha en skön söndag!

2008-06-22 @ 12:56:04
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com
Petra H

Hi hi, kul att du har sååå många olika tider på dina digitala klockor!! Är det ngn av klockorna som visar EXAKT den rätta tiden?? Jag får erkänna att jag också har en förmåga att ställa fram klockorna några minuter för att man ska TRO att det är senare än vad det är - men eftersom jag är medveten om det så faller ju det hela i praktiken..

2008-06-22 @ 18:15:56
URL: http://petchie.wordpress.com
leopardia

marianne: jag går nog lite hippt som happt efter klockorna, kikar på den som är närmast... eller så går alla klockorna före bussklockan, jag vet inte...



petra H: alltså, datorn ska väl visa rätt tid, eftersom den ställer sig automatiskt, men den gör inte det om jag jämför med när tv-program startar och så..

klockan på micron går däremot inte att ställa, eller gör gör det ju, men efter nån dag så har den speedat iväg och går före, jätteknepigt

2008-06-23 @ 16:05:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0