David och Goliat

Att gå på föreningsstämmor är ju mer underhållande än ett avsnitt av Dr Phil. Eller rättare sagt, det är som ett avsnitt av Dr Phil. Folk är helt bisarra och dramatiska. Den här gången gällde det huruvida vi ska betala elen individuellt eller kollektivt. Uppfostrad med sossepappa så vet jag ju att allt kollektivt är bra. Jajamensan. Rent egoistiskt vet jag oxå att det innebär att jag kan fortsätta tvätta hemma och inte behöver kila ner till tvättstugan... Det var dock lite segt i början, men det var för att kramellen sögs på. Tydligen. När mötet skulle avslutas så kom det. Ordföranden avgick!
- Det här är ett rent prinicpiellt felaktigt beslut för min del, så tack för mig.
Sekreteraren avgick.
- Eftersom jag har följt G en lång tid, sen han blev ordförande förra året så väljer jag att följa med honom. Tack för mig.
Antagligen bara jag som fann detta utspel helt hysteriskt underhållande. Var tvungen att sitta kvar ett tag och titta på alla kvarnar som fick vatten på sig i och med detta...

Jag tackar för underhållningen och för att ordförandeposten nu är ledig. Jag är bra sugen på den, men har naturligvis inte ork till det, men, men...

Nu ska jag nog ta en titt på vad jag fick för bilder tidigare idag... Eller ja, överhuvudtaget, vilka bilder som finns i kameran...

Puss och kram

Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
The City

Haha, ja - lite roligt blev det allt när jag förväntade mig din blogg och klickade mig in på Magnus Ugglas blogg ;)

2008-06-17 @ 21:09:43
URL: http://thecity.blogg.se/
leopardia

the city: okej, att jag brukar läsa ugglas blogg ibland, men jag har aldrig någonsin skrivit adressen, så det var lite skumt att den finns sparad i formulärminnet... och förvirrande, haha...

2008-06-17 @ 21:13:30
panki

Haha roliga grannar

2008-06-18 @ 09:42:34
URL: http://pancake.webblogg.se/
Barbamorsan

Oj då , undrar just hur det ska bli nu då!? Kul när det händert lite i föreningen ändå, i min "gamla" hände inte ett dugg. Samma personer satt på posterna år efter år, fru och man bytte så det officiellt så k ok ut..

2008-06-18 @ 11:00:45
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
E

Ha ha ha, man kanske måste börja gå på dom där föreningsmötena...

2008-06-18 @ 11:15:35
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

allihop: det roliga är ju att det är vuxna män som betedde sig som värsta dramadrottningarna. men det är ju en rätt stor förening, så de är nog inte så svåra att ersätta...

2008-06-18 @ 13:02:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0