rensningsfynd som får mig att le lite

inte ringde telefonen imorse, så jag vaknade 12 så där lagomt jättetrött, men, men. idag ska jag banne mig skriva svar på tentan, jag ska bara.... slöa lite först...

jag har ju sorterat en del i mitt hem och bland gamla brev och grejer hittade jag det här urklippet, som jag fick skickat till mig när jag gick på folkhögskolan...

image432


nä, jag har inte en susning om vem det är, men nu får han vara med i min blogg iallafall...

men jag har inget att skriva om, så jag snodde den här listan från panki.

Senaste impulsköp: ojdå, ska man ha koll på vilket som var det senaste... köpte en gersåg enbart för att såga till golvlisterna i hallen, istället för att vänta och låna en... men en gersåg kan vara bra att ha. nu kan jag såga till träbitar och ge till folk i julklapp - ähum

Bästa fikat: Fåtöljen på Hornsgatan med trevligt sällskap

Färg du hatar: jag hatar inga färger, men jag äger inte så mycket bruna kläder iallafall...

Nån som gör dej förbannad: haha, jag blir ju tydligen provocerad av det mesta, men jag blir mer trött än förbannad, men föräldrar som beter sig dåligt ligger högt upp på listan. tex när folk går med barnvagn och röker, när de springer över övergångsställen med barnen istället för att vänta på grön gubbe osv... och så den här som inte har fixat så att man kan skippa www. och http:// när man skriver adresser när man ska länka.

Så får du motion: jag går till bussen :)

Om du var en blomma: antagligen nån klibbig, jobbig sak....

Det dyraste du äger: min lägenhet

Tidigaste barndomsminnet: jag har inga, jag har bara känslan av att jag vet att så var det, för att jag en gång i tiden mindes. dvs minnet av minnet. men förut kom jag ihåg insidan av barnvagnen, mönstret och så...

Första frågan du ställer till ny bekantskap: vad gör du här? kanske

Samlar på: jag har ingen aktiv samling, men jag spar saker eller ja, okej, jag samlar vykort på 'gamla' skådespelare och skådespelerskor, filmstjärnor helt enkelt.

Underskattad grönsak: brysselkål

En bil är: bil? jag ska ju ha en rymdraket

Pryl du inte kan vara utan: tandborsten

Ditt livs aha-upplevelse: mitt livs ahaupplevelse vet jag inte, men aha blev det iallafall när jag insåg att dr house var han från the black adder...

Lyx är: att vara jag

Tidningar du prenumererar på: inte en endaste enda för tillfället. jag hinner inte läsa dem. eller hinner, jag gör annat strunt istället. men bästa prenumerationen var när man kunde prenumerera på metro-söndag.

Du gör med 100 upphittade kronor: ser mig omkring ifall det kan vara någons, annars spenderar jag dem nog.

Någon du saknar: mina vänner och tiden när vi hängde mer och oftare...

När grät du senast: jag minns inte faktiskt...

När är du gammal: jag känner mig som 90 varje dag...


ha en härlig lördag. puss och kram!

Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
Bobbie

Trevlig lista =) Gillar dina länkar längst ner =)

2008-01-12 @ 14:02:00
URL: http://bobbie.webblogg.se
Annika

Det var kul läsning!
Gillar listor, as you know!!
Förresten fick jag ett gott skratt av klippet du visade oss.
Riktigt kul!
Åsså håller jag med om att brysselkål är alltför underskattad!

2008-01-12 @ 14:45:41
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

haha, ja, så intressant är jag att jag listar grejerna... jag är för trött... brysselkål forever

2008-01-12 @ 17:17:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0