ojsan svojsan och varför? VARFÖR?

ojsan svojsan, man kan säga att jag är trött och man kan säga att jag inte kollat när kanal 5 visat magnus betnérs 'ingenting är heligt' hoho, för jag har sett den live :) nä, men seriöst, jag hoppas att jag ska kunna se den på nåt annat sätt. charlie häckners pusselletande som oxå har gått. nackdelen med att inte vara hemma hos sig själv är att man inte får bestämma över tv:n... jag är dock glad över att jag slapp titta på prinsessorna, att mamma förstod det viktiga i att se heroes istället...

man skulle kunna tro att jag har pluggat en massa under lovet, men jag har ganska så exakt läst 60sidor läxa än så länge. kasst, javisst. men ge mig författare som inte stavas norén eller feminister som inte tjatar om mäns kastrationsångest, för jag somnar. freud har förstört allt.

idag var jag och fikade hos Be och Jo. deras helt underbara hus. och så fick jag ännu fler julklappar. fick bla två ljuslyktor och jag har tänkt att jag borde elda lite mer värmeljus och satsa lite mer på mysstämning istället för tv-flimmer...

imorn blir det tillbaka till stan igen och på måndag är det skola.
förhoppningsvis hinner vi iväg och lämna lite grejer till de hemlösa oxå. av helt egoistiska skäl den här gången - jag trivs inte att ha sakerna stå i mitt förråd.

det är iallafall snö här och jag har köpt ett par rosa/lila allvädersstövlar med inbakat glitter. ser dock inte lika tuff ut som jag hade tänkt mig, utan ser mest ut som någon förrymd mentalpatient där jag är ute och kliver, men, men... det gör mig liksom ingenting om jag skrämmer barn...

och jag har sett på löpen att tito beltran talar ut. han är världsartisten. och han kan bevisa att han är oskyldig. alltså, varför, VARFÖR bjuder man kvällstidningarna på dessa godbitar???!!! varför håller man inte bara käften och sluta hjälpa dem att kränga ännu fler tidningar???!!! det övergår mitt förstånd att man svarar på frågor när saftonbladet eller sexpressen ringer, oavsett om det handlar om våldtäkter eller doping eller kamphundar, jag skulle bara lägga på luren - förutsatt att jag inte hade någon viktig politisk poäng, men den kan man ju ta i ett annat forum istället...
suck för kändiskåtingar som gråter ut i kvällsblaskorna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,



Kommentarer
Fido

Håller fullständigt med dig, men samtidigt är jag glad över att Tito "gråtit ut" i tidningen, för då fick jag äntligen reda på vem det var! Tydligen hade Daniel listat ut det för längesen, men själv skulle jag aldrig nånsin ha kommit på tanken att det var han...

2008-01-06 @ 04:20:33
loppan

fido: du får googla lite mer. det var rätt lätt att hitta dan efter att det stått om det första gången. flashbacks forum brukar vara snabba med diskussioner om sånt här...

2008-01-06 @ 09:09:12
anna

underbara leopardia.
hoppas du får en underbar söndag, oavsett stadsmiljö eller utanför..
kram

2008-01-06 @ 10:52:36
URL: http://pyttis.blogg.se
Alexandra

alltså. den där tito beltran är ju så jäkla liten... Skulle verkligen han kunna våldta nån? Jag hade ju kunnat slå ner honom med ena handen ju :S

2008-01-06 @ 11:53:48
URL: http://triquetra.blogg.se
leopardia

alexandra: hehe... fast hon kanske låg och sov när han skred till verket... jag tyckte han såg tung ut iallafall... ingen jag vill möta nånstans överhuvudtaget...

2008-01-07 @ 14:06:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0