Dags för ännu ett citat från Coupling

saker gjorda: Sitter och dricker mitt kaffe jag
dagens fråga: Vilka grönsaker innehåller långa fibrer och vilka gör det inte?
dagens låt: torn - chamber*
dagens känsla: börjar bli lite irriterad på mig själv
dagens citat: "Steve: [slams hand down] We are men! Throughout history, we have always needed, in times of difficulty, to retreat to our caves. It so happens that in this modern age, our caves are fully plumbed. The toilet is, for us, the last bastion, the final refuge, the last few square feet of man-space left to us! Somewhere to sit, something to read, something to do, and who gives a damn about the smell? Because that, for us, is happiness. Because we are *men.* We are different. We have only one word for soap. We do not own candles. We have never seen anything of any value in a craft shop. We do not own magazines fill of pictures of celebrities with all their clothes *on*. When we have conversations, we actually take it in turns to talk! But we have not yet reached that level of earth-shattering boredom and inhuman despair that we would have a haircut *recreationally*. We don't know how to get excited about... really, *really* boring things, like ornaments, bath oil, the countryside, vases, small churches. I mean, we do not even know what, *what* in the name of God's *ass* is the purpose of pot-pourri! Looks like breakfast, smells like your auntie! Why do we need that? So please, in this strange and frightening world, allow us one last place to call our own. This toilet, this blessed pot, this... fortress of solitude. You girls, you may go to the bathroom in groups of two or more. Yet we do not pass comment. We do not make judgment. That is your choice. But we men will always walk the toilet mile... alone."

* If I tried to show my world to you
I'd destroy yours
I'd make you cry.
I feed a rising urge to do so


En gång för massa massa år sen, början på 90talet kanske, när jag och Fido åkte tåg; Vi sitter där och tjattrar, tills bruden mittemot oss tittar upp och säger;
- Guuuuu' va' ni pratar!!
Först tänkte vi att 'jäklars vilken dryg människa', även om vi själva mobbar folk som pratar ointressanta saker på tågen. Men sen hakade hon på i vårt tjatter och berättade nån historia när hon varit på krogen och blivit dissad. Det var hon, hennes polare och nån kille. De hänger sina jackor på samma bricka. Vår brud vill gå och går fram till killen och rycker lite i honom för att få brickan varpå han säger;
- Men jag vill inte va' med dig, jag vill va med huuuun! (och pekar)
Vi hade verkligen skitkul åt dialekten och hela grejen och om du råkar läsa det här och känner igen dig, så hojta till.

Idag ska jag börja med tentan, jag lovar. Ska bara ta mig ur stolen först.

Läste brorsans dagbok igår. Det var så hemskt. Han hjälpte en gammal gubbe med rullator. För den här gubben ramlade hela tiden och ja, lär ju ha slagit sig rejält, så brorsan hjälpte honom hem till ålderdomshemmet. Där säger han till personalen att de måste ge gubben en ny rullator, för det funkar ju inte så här. Varpå de svarar;
- Han har ändå bara sönder dem.
Öhhh, jaha?! Och?! Så därför skiter vi i om han slår ihjäl sig eller?! Ska ta reda på vad det var för ålderdomshem och outa dem rejält. Jävla as!

Puss och kram!

Andra bloggar om: , , ,

förresten; har jag sagt nån gång att jag är lite besatt av havtorn?! förvisso mest att äta, men det kan ju aldrig vara fel som handkräm... verkar underbart härligt! och jupp, Flachsan tävlar ut 10st sådana. så klicka er vidare ni oxå.





Kommentarer
Maria

hehe nä jag förstår hur du menar :) inte jag heller för tillfället, ha d super :)

2008-02-19 @ 13:54:59
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Alexandra

ne, alltså. han gick i min klass och vi blev lite kompisar, men sågs bara lite snabbt i klassrummet. Sen började vi messa och helt plötsligt bara blev han helt knäpp och skicka en massa SKIT och dumheter. :S Idioter ska man inte umgås med!

2008-02-19 @ 17:57:35
URL: http://triquetra.blogg.se
Emil

Ännu en ny tävling i min blogg, med valfri vinst från ett stort sortiment! Kolla in den! och var med och tävla!

Lycka till!

// Emil

2008-02-19 @ 19:26:54
URL: http://emillofkvist.blogg.se
Charlotte

Tack för citatet ur Coupling - och dagens bredaste leende! Äcen om jag personligen inte blir så exalterad över just vaser och små kyrkor.

2008-02-20 @ 17:18:47
URL: http://www.charlotte.nu
leopardia

charlotte: Men att män inte har tidningar med bilder på kändisar, som har kläderna på - är ju helt underbart! Coupling är sån underbar serie!

2008-02-21 @ 14:41:51
Maria

jag tog bort kommentarena, men d lät galet, e du säker??

2008-03-13 @ 14:40:31
URL: http://mariapettersson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0