artisten vi förut kände till som Petter

Jag ställde klockan på 11 för att kunna följa chatten med Petter Askergren. Eller nä, men jag sitter och gluttar på den nu iallafall och jag vaknade klockan 11 så vi kan alla låtsas att det som inte var, det var. Förutom det det inte var, en chatt. Av nån anledning så börjar alltid dessa chattar från fel håll och det första man möts av är ett 'det här var kul, hej då', fast i det här fallet pimpar Petter sin blogg. På bloggen står det "Posted by Petter Alexis" hela tiden. Nu är jag förvirrad på riktigt. Heter killen Petter Askergren? Petter? Petter Alexis? Är inte Alexis hon i tv-serien Dynastin? Oh well, chatten ja;

Förresten har jag en fråga till Petter; alltså, det ser ju skitfult ut att skriva rapare på svenska, men rappare är ju ett adjektiv? lös detta problem åt mig, tack.

Jösses, vad säger man om en chatt med Petter Nånting? Har Petter humor?

snoop frågar; "Är Åreskutan Sveriges Compton? Blir det nån drive-by i Olympia-liften ibland?"
Petter svarar; "Hahaha!!!"

Gangstahumor iallafall.

nån frågar; "Vad tycker du om Örebro?"
Petter svarar; "Helt ok stad"

nån, har helt missuppfattat, men Åre låter ju nästan som Örebro. Tillräckligt nära iallafall, så heja nån!

nån är på hugget; "Var det verkligen ditt mobilnummer som Schulman skrev i Aftonbladet?"
Petter svarar; "Ja."

snoop frågar; "Åre är ju jäkligt gangsta, eller hur? När börjar du spela golf?"
Petter svarar; bla bla bla, jag struntar i hans ointressanta svar, jag är mest impad över att han spelar golf (sen lovar jag att det var faktiskt fler än två som chattade med Petter)

Jakob frågar
; "Har du funderat på att göra musik i någon annan genre än hiphop och i så fall vilken?"
Petter svarar; "Jag har ett öppet sinne."

Det är nu jag ser Petter som ledare för Allsång på Skansen. Golf och ett svar som tyder på att han kan tänka sig att göra vad som helst...

DN i all ära, men nu får de bestämma sig. Där jag har valt att skriva Petter svarar, står det (i deras version) Petter Askegren, jag trodde de hade bestämt att det var Petter AskeRgren jag kunde chatta med?!

Nå, Petter svarar på frågorna om backarna istället för att kränga DN's artiklar och tips. Han pimpar istället sin blogg där han inte pimpade att han skulle chatta på DN. Om ni inte har märkt det tycker jag det är roligt att säga att en hiphopare (likadant där petter, hipphoppare?!) pimpar saker.

-

Själv tänkte jag pimpa en tävling hos Frisörtips. Intressant blogg om hår, helt enkelt.

Puss och kram!


Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Annika

Kul, L, som så ofta hos dig.
Nu har jag fått ta del av Petters chatt, och igår Ebbas...
Vem behöver DN när man har din blogg :-=

2008-02-20 @ 18:34:25
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Linda

Hahaha, du är så skön, håller med Annika!

2008-02-20 @ 20:32:26
URL: http://songbirdie.blogg.se
leopardia

annika: Ja, men visst, vem behöver DN ;) (fast egentligen menar jag - så gulligt sagt av dig :))

Linda: Andras skratt gör mig glad :) tack!

2008-02-20 @ 21:07:18
LinnRuby&Millan

svar: kul att du är med:)

2008-02-20 @ 21:09:03
URL: http://linnruby.blogg.se
anna

vad blev det för mat då gumman?
kram!

2008-02-21 @ 01:02:58
URL: http://pyttis.blogg.se
Miss Lyckad

Jag gillar din stil Tjejen!!!

Idag har jag publicerat ett utdrag från min kommande bok. Läs gärna och säg bu eller bä.

http://miss-lyckad.blogspot.com/

Kram

/ Miss Lyckad

2008-02-21 @ 10:45:16
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
leopardia

anna: ska snart gå in på vilken mat det blev...

miss lyckad: jag läser gärna :)

2008-02-21 @ 14:21:10
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Anonym

petter heter petter alexis askergren.. o.o

2008-05-26 @ 10:24:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0