man blir ChÅklad, mjo

Man blir chÅklad. De ringde från anstalten i förmiddags. Imorn flyttas AH från Skåne till ett hem i en förort på andra sidan stan. Iallafall bättre än en på min sida om stan, men man kan ju inte hjälpa att tycka nåt om krossade knäskålar. I början på september släpps han, så det blev två veckor extra för rymningen. Jag tycker ju att om man avviker från sitt straff så ska man sitta klart hela tiden och inte släppas efter två tredjedelar plus två veckor. HATA!!

Imorn är det tack och farväl till Bergslagen och Hej till ett fullpackat hem i storstan. Så resten av dagen lär väl gå åt till att försöka packa och fnula och läsa om ikoner. Har läst om grekiska ikoner och är nu inne på ryska. Jag visste faktiskt inte att man kunde mala så om just munkar och ikoner, men tydligen. Det är så ospännande. Men jag kan ju berätta att i de ryska hemmen hade de ett 'heligt hörn' i sina hem, där de ställde sina ikoner och under den bysantinska eran var det många strider mellan ikonförespråkare och ikonmotståndare - mm mm, folk var väldigt engagerade i den frågan. SUCK!

Puss och kram



Kommentarer
Linda

Smyckestävling i min blogg,kika vettja=)

Hm är det ett ex till dig som har gjort ngt mot dig eller vad?

2008-08-12 @ 19:09:32
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Linda

Ok var snart med=)

Oki lät som du kände personen;)

2008-08-12 @ 19:23:25
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Linda

Okej ush då,som misshandlade dig?Vad hemskt!Japps se nu till att få till lite länkning men delta först i tävlingen sedan kan du ju länka för att få dina extra poäng=)

2008-08-12 @ 19:28:26
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Pelins Pemma

Varför dessa ikoner?

2008-08-12 @ 19:33:20
leopardia

Pelins Pemma: det undrar jag med... suck... nä, men den här boken ingår i kurslitteraturen till nästa 7,5poängskurs, så jag lånade den på biblioteket och tänkte vara duktig... men det är ja, för konstens skull...

2008-08-12 @ 19:35:15
Barbamorsan

Herregud, känns ju som dagisverksamhet. Fattar ingenting, vet att det kan gå till så här MEN undrar varför det alltid är förövarna som ges extra chanser och att man behandlar dem med så stort tålamod.....kram

2008-08-14 @ 22:38:16
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0