hej, jag är en russinblogg

Hej, det är jag som är pensionär - tillbringar dagen på auktion och sitter just nu i soffan och väntar på att Mord och inga visor, ska börja...

Vad jag köpte?! Hmm, ett stycke infravärme eftersom en av mams och paps pajat när jag använde den sist... Ett stycke vit pappersduk som jag hoppas kommer att funka fint som bakgrund vid fotning. Ett stycke sådant där jox med fack som man har skor i och som man hänger på väggen, som jag då tänkte ha att ha glasögon och glasögonfodral i istället. Böcker, tavla, galgar, örhängen, hattar och väskor. Så kan det gå.

I en kartong följde det med massa grytlappar. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med grytlappar som någon annan har virkat... Men jag kanske kommer på nåt... Och i en annan kartong var det med massa blomsterkorgar... Jag känner inte riktigt att jag behöver dem heller, jag har inte tänkt att ställa mig och göra julgrupper i vinter...
Jaja.

Sen vet jag inte... om Håkan Hellström slutade hänga kring Stuerplan med alla andra kompisar som oxå bara hänger runt Sturplan och som befinner sig i samma bransch och istället började umgås med lite vanligt folk, med en normal månadsinkomst, som hänger på lite vanliga ställen så kanske... de där snobbiga stockholmarna skulle verka va lite färre... Kanske...


Nu ska jag äta godis.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
Maria

mm det blir faktiskt kantarellsås o pasta nu lite såhär på kvällskvisten haha, blev massa över från igår :)

2008-08-09 @ 22:35:32
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Magga

Instämmer, lite mindre Stureplan och lite mer verklighet hade garanterat gett en sannare bild av Huvudstaden och dess invånare! Men Besökare tycks ju genast studera närmaste tunnelbanakarta och kolla vart Svampen finns och sen pluggar de in alla vägar från bostaden till Svampen så att de alltid kan hitta dit och känna att de kan Stockholm!

Sorgligt! Stan har ju så mycket annat att bjuda på. Precis som att Götet faktiskt består av mer än Avenyn och Ullevi!

2008-08-10 @ 12:14:37
psykiatrin.blogg.se

hata s-plan! uuh konstigt att folk Vill hänga där frivilligt..



På bloggen har vi nu nya citat och tips, plus att vi granskar Arbetsförmedlingen! Har du något att säga om dom,

bra eller dåligt, så skriv vettja!

Kramar Psykos

2008-08-10 @ 12:23:53
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
leopardia

magga: jag håller med, sen kanske jag generaliserar lite jag med, men men...



psykos: jag gillar skor :) men det är väl den enda anledningen att jag skulle ta mig dit kanske... men nej, söder finns ju och förorten äger.

2008-08-10 @ 21:13:31
Bimbo Boy

Du är inte ensam. :P

http://bimbo84.blogspot.com/2008/08/i-furuvik-med-jobbet.html

2008-08-13 @ 22:39:27
URL: http://www.bimboboy.com/blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0