Så möts vi igen, sigmund

Sitter och slötittar lite på Äntligen Hemma. Fnissar lite vid minnet av hur min pappa gick igång när familjen var samlad, nu senast, i Lund. Pappa tål inte Martin Timell eller Äntligen Hemma. Han anser att de bara förstör och tramsar. Han kan, seriöst, bli helt upprörd när Martin tittar fram i rutan. Så där att han håller långa monologer om sin irritation om man vägrar låta honom byta kanal. Själv tycker jag väl att Äntligen Hemma är lika bra eller lika dåligt, som de andra 'fixa ditt hem'-programmen. Lite så där lagom slappt att titta på.

Den nya kursen började idag. Om postkolonialismen, ur konstperspektiv och psykologiskt perspektiv oxå tydligen. Freud är med även den här kursen och min glädje vet inga gränser. Och det där var ironi. Freud har fel, jag har rätt - det är min åsikt. Men jag älskar fortfarande lektionerna. Föreläsningarna är så oerhört stimulerande att jag blir helt lycklig.

Som ni kanske vet, är jag ju på jakt efter den utlimata ansiktskrämen. Eller ja, de ultimata skönhetsvårdsprodukterna överhuvudtaget. Så jag lägger ner lite tid på att försöka testa mig fram nu, ett tag. Jag har naturligtvis hört talas om Jabu'shes produkter förut, men aldrig testat. Men så, ja, nu finns de hemma hos mig till slut iallafall;

image603

Som ni ser finns de i två serier; Medicinnära hudvård: Jabu´she original och Naturkosmetik: Nature by Jabu'she. Som ni kan gissa er till så är Nature by jabu´she-serien en naturkosmetiskserie, vilket bland annat innebär - inga animaliska produkter, inga mineraloljor, återvinningsbara förpackningar, icke djurtestat och inga genmanipulerade organismer med mera. Jabu'she original-serien ska ha vetenskapligt bevisad effekt på rynkor. Den innehåller bland annat Liponsyra, som är ett vitaminliknande ämne. Dock utger de sig inte för att kunna mildra acne-ärr, men jag kan ju tala om att det har visat sig att Liponsyra, vid en studie i USA har visat sig kunna ha den effekten. Jabu'she original-serien innehåller inte heller mineraloljor och slutprodukten är inte heller testad på djur. Hur som, det finns rätt mycket intressant att läsa på Jabu'shes hemsida, om produkterna - så jag tycker att ni tar er en titt på de olika serierna och kollar upp vad det finns för olika återförsäljare. Jag kommer naturligtvis att återkomma med en mer ingående recension. Men jag kan ju nämna att jag redan nu börjat använda Jabu'she cleansing lotion, och den verkar mycket lovande, men jag får återkomma.

Nu ska jag nog ta och glutta lite på Förhäxad. Har, hör och häpna, läst de texter vi ska läsa den här veckan, så jag tycker att den här gången kan jag med gott samvete unna mig lite tv-tid. Annars är jag sugen på att måla tavlor, virka, plocka fram symaskinen, göra smycken, baka både bröd och kakor, lära mig photoshop och illustrera, men det får väl vänta då. Däremot kanske jag ska se till att ta mig in till stan imorn och faktiskt hämta mina papper som finns på kontoret där, så att jag kan få ordning i pärmarna. Nåja, det visar sig imorn.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , ,


Kommentarer
Malin

Ooh, har du fått Photoshop nu? Härligt. Ska bli roligt att se resultat när/om du sätter igång med det.

Och Freud ja, hehe, säga vad man vill men som litterärt verktyg kan han ändå ha sina goda sidor, tycker jag.

2008-04-01 @ 23:11:00
URL: http://www.mollysgrove.se/
Hilda

Låter som min pappa han kan hetsa upp sig hur mycket som helst över personer på tv.

2008-04-01 @ 23:13:14
URL: http://hildazheaven.blogspot.com
leopardia

Malin: jag har alltid haft photoshop, jag har bara inte lärt mig att använda det nån gång, hehe... så det har blivit paint och nåt annat inte lika bra fotoprogram...

Hilda: ack, dessa pappor :) men man kan ju inte göra annat än att le...

2008-04-02 @ 00:17:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0