ring och ring och ring

Jag har en teori, som jag kanske själv inte stödjer helt och fullt, men den ligger där och gror iallafall. Och det har med mansförtrycket att göra. Och indirekt då även med kvinnoförtrycket. Och den stora huvudfrågan är den varför det till största delen är män som våldtar eller är pedofiler. Först vill jag ju förtydliga att jag vill inte ta bort det egna ansvaret. Du väljer själv. Hur än du är uppfostrad så har du en hjärna att använda som filter ibland, men...
Det här med hur män uppfostras till att agera. Hur de inte uppfostras till att tala om sina känslor. Att inte erkänna när de blivit kränkta genom att gråta ut. Osv osv. Den här teorin baserar sig förvisso främst på varför 90% av alla pedofiler är män och knyts samman med att flertalet själva varit utsatta. Det här med att om de 'fått' prata om det då... Ja, ni förstår tankegången.
Och eftersom jag är för att förebygga att dessa avskyvärda brott begås, så kan jag tycka att det att RSFU vill starta en telefonlinje för dem som känner att de är i riskzonen att 'förvandlas' till sexualbrottslingar, att det hela är en bra idé. Dock mer i förlängningen. Att det leder till att män får prata. Att de får tycka. Att de får vara mjukisar. Att de lär sig detta med att uttrycka sig verbalt redan från barnsben istället för allt tjo och tjim och hej och hå. Att det hela leder till en förändring av normen.

Oh well.

Puss och kram

Det är väl det eller en kula i skallen på alla 15åringar som inte sover med händerna på täcket, som gäller snart kan man tänka...

Andra bloggar om:  , ,

okej okej, sorry mitt brutala skämt...



Kommentarer
Jessica Anshagen

Svar: Hm ja det kanske du har rätt i ! Tack så mkt för tipset, ska jag absolut testa :)

Ha en jätte bra dag.
Kram

2008-04-20 @ 13:03:13
URL: http://www.jessi.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0