nu vet jag varför jag har sömnsvårigheter

Okej, man kanske inte kan vråla - eget ansvar! - när det gäller barn, men det här utspelet från Bo Sjöberg, att Glassbilen är en orsak till barnfettma, känns väl liiiite väl va?! Jag tycker att han glömmer det svenska lösviktsgodisets placering, lockande färger och tillgänglighet isåfall. På nåt sätt är det väl den som håller i plånboken, som har ansvaret. Under tiden jag bodde hemma, dvs 18 år, så kanske mina föräldrar handlade från glassbilen 10 gånger... Fast det kanske inte går att jämföra, jag är ju uppvuxen i en sossefamilj, där gäller ju Konsum och kooperativet.

Fyra sidor hann jag läsa, innan jag slocknade. Kurslitteratur är verkligen det ultimata sömnmedlet. Men nu är det dags för nya tag.

Puss och kram


Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0