Jag har däck under ögonen

Nu sitter jag här med mitt té och funderar på varför jag, som alltid är trött, aldrig somnar i tid. Halv fyra på natten sitter jag och går igenom tv-tablån eller kastar mig fram och tillbaks under täcket. Jag har upptäckt att jag lagt mig till med ett underligt tics; jag vänder mig inte om lite slött och stilla, jag gör nåt slags liggande hopp och snurrar runt ett halvt varv i luften, för att sedan landa som om ingenting hade hänt. Har insett att detta kanske är orsaken till att jag lyckas flytta madrassen utan att skrynkla lakanen och jag drar en lättnadens suck att det inte är dammkvalster som skjuter den längre och längre ut mot kanten, tills den är halvt nere på golvet.

Med sömnbrist så kommer ju mörka ringar under ögonen. Trodde jag. Jag bläddrade just i min bibel; Du är vad du äter av Gillian McKeith, dock är jag inget stort fan av att leva som jag lär, men, men. Jag råkade hur som få med mig denna bok in på toaletten, där jag normalt bara läser reklamen från jysk, lidl och ica maxi. Men ja, det är bara min läsa-reklam-hörna, för jag bajsar inte. Det är jag och väderflickorna/(kvinnorna!) på tv, som varken bajsar eller fiser. Så nu vet ni det. Och doftar hallon, gör vi.

Tillbaks till de mörka ringarna och bibeln ->
"Mörka ringar under ögonen är oftast ett tecken på
livsmedelsallergi och möjligen också nedsatt energi i njurarna.
Åtgärder:
* Variera maten. Ät inte samma sak varje dag.
* Ät quinoafrön
* Drick tranbärsjuice (två glas om dagen i en vecka)
(och så en lista på mat att äta för att bygga upp njurfunktionen, som kanelstång och fänkål mm)"

Så nu vill Gillian att jag ska sluta äta choklad varje dag. Man kan säga att jag är rätt osams med Gillian just nu.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0