första andra tredje


När jag läste om förslaget om ägarlägenheter, i svd, så tyckte jag att svd kändes väldigt verklighetsfrämmande med formuleringar som "Ägaren behöver inte ens själv bo i lägenheten utan kan tvärtom köpa så många han har råd med". För det första så är det ju självklart att majoriteten av sveriges befolkning har råd att gå och köpa lägenheter i parti och minut. "för att sedan hyra ut till ett pris som han, eller hon, själv bestämmer". Det här fick mig att fundera på om svd och de som kommit med förslaget, tror att sverige består av stockholm och göteborg, möjligtvis malmö. För det känns som att det är de enda ställen där det kanske skulle löna sig. Och så ska man tjäna storkovan och hyra ut lägenheterna dyyyrrrt. För trots att vi alla sitter med sjukt mycket pengar och kan äga flera lägenheter var för att hyra ut, så tror jag inte att det blir konkurrens vad det gäller hyror... För det är ju det som behövs, fler dyra lägenheter. Men så läste jag andra bloggares åsikter om detta och de tyckte ju att det här var helt suveränt. Visst, jag inser att jag kanske har en för bra förening. Men å andra sidan förstår jag verkligen inte varför man vill just äga sin lägenhet, som det jobbiga i ett stambyte. Eller fasadrenovering. Och blir det inte väldigt struligt med snöskottningen? Och de vill slippa städning och annat, men så ska det då på nåt sätt samordnas med 18 olika hyresvärdar... Eller ja, jag kanske bara är trög och inte hänger med riktigt...

Själv ska jag iväg och försöka få fatt i en kolonilott istället.

Puss och kram

Andra bloggar om: ,


Kommentarer
Tinnitussan

Jag blir galen av all denna bostadshets. Öht. Jag vill bara ha ett ställe jag kan krypa in i som är mitt liksom, men vill inte ha alla problem runt omkring. En kolonistuga duger gott. Damm all prylar bara...

2008-04-27 @ 15:22:09
URL: http://tinnitussan.blogspot.com
Anonym

tinnitussan: ja, en kolonistuga vore inte bara nåt som dög utan det vore ju helt underbart ;)

2008-04-27 @ 20:49:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0