det är ju en kopp té

Det är så roligt att komma hem och mötas av trevligheter, som ligger där och väntar på hallmattan. Just detta brev
innehöll dessa téer;
image631De är från Venustas, House of Tea och det är grönt té det rör sig om.
En gång, för en herrans massa år sedan, så var jag i en tébutik i Jönköping, tror jag att det var. Hur som så berättade ägarinnan om nyttigheterna med just lösviktsté till skillnad från vanligt påsté. Och hur hon endast drack den 'äkta varan'. Svar ja, jag blev påverkad och intresserad och sedan dess har jag alltid föredragit lösviktsté. Men finns ju även en skillnad inom kategorin lösviktstéer, vad det gäller kvalitét och jag läste på House of Teas hemsida att "Livet är för kort för att slösas på billiga teer!". Ptja, tänkte jag och botaniserade lite bland deras olika sorter och kategorier. Grönt té är ju något som, för all del, är relativt nytt, här i västvärlden iallafall, även om jag har druckit det i flera år och till och med gått så långt att jag gjort mitt eget, med det en trädgård kan erbjuda. Men nu är iallafall planen att jag skall testa dessa tre. Det är Lu Xue Ya(grönt té), det är Wild Flower(blommande jasminté) och det är Jasminté(Tai Mu Long Zhu).

Så nu sitter jag här och smuttar på mitt té och har det bra. Jag tänker återkomma med recensioner och jag hoppas att ni själva upptäcker denna härliga dryck :)

Och jag kommer även att återkomma med hälsofördelarna när det gäller grönt té, men jag kan nämna att det är något som även Lance Armstrong dricker, och han har vunnit Tour de France sju gånger...

Puss och kram

Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
Linda

Livet leker bra...oki..ja tänkte satsa järnet på Oriflame nu en stund denna perioden,gratis frakt jue o bra erbjudande=)

2008-04-14 @ 17:49:48
URL: http://hummingbird.blogg.se
glitzy

du vann
maila mig, [email protected] så ska du få koden så du kan shoppa :)

2008-04-14 @ 18:46:31
URL: http://glitzy.blogg.se
Julia

Grattis till vinsten hos Glitzy :)

2008-04-14 @ 19:47:03
URL: http://juliakrischel.blogg.se
leopardia

glitzy: tusen tack :)

och Julia: tackar :)

2008-04-14 @ 20:30:03
Elenor

Hej!
Jag har också köpt te från House of tea och har varit
nöjd alla gångerna. =)
Nu kommer jag dock inte ihåg vad de hette men det var både gröna och röda téer.
Dricker mest lösvikt, kan ha påste på jobbet, för enkelhetens skull. =)

2008-04-15 @ 12:40:43
URL: http://blogg.passagen.se/paltbarn
leopardia

Elenor: visst är det kul med téer och när man blir riktigt nöjd :)

2008-04-16 @ 13:55:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0