dagens dilemma och förpackningsilska

Det här med förpackningar är ju något man tänker på ungefär varje gång man ska plocka fram sin nya produkt, men de tankarna har iallafall inte gått överstyr. Läste dock hos DN att det finns ett begrepp; "wrap rage". Okej, jag misstänker ju starkt att det finns stora skillnader mellan förpackningar i USA och hur det ser ut i Sverige, men iallafall... Men folk här verkar iallafall tycka att man måste ha med sig sax för att komma åt minimorötterna på McDonalds... Nu har jag inte varit på donalds på evigheter, men det är inget jag tänkt på. Däremot de här förpackningarna för färgpatroner - ni vet, den varianten som ligger i hårdplast som man skär sig på och som faktiskt inte går att öppna utan sax... Det är inte bara för att de är pest, utan för att jag inte vet om jag ska sopsortera dem eller inte. Måste ta reda på det. Jag vet iallafall att cd-fordral ville de inte ha... Har även tänkt på pillerburkar faktiskt. Men, men...

Om man får något på posten, som man inte har beställt... Men som man heller inte behöver betala för... Ska man bemöda sig med att skicka tillbaks det? Det är dagens dilemma...

Inte har jag pluggat nåt idag heller, jag som skulle vara så duktig. Tur att det är en dag imorgon oxå...

Annars var jag och hämtade ett trevligt paket på posten idag :) Innehöll bland annat téer, som jag nog ska använda redan ikväll. För det börjar bli dags för det nu - en stor kopp té och soffan.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0