uppdatering: kundtjänst

jag vet inte om det är så att johan på bredbandsbolaget kanske hatar mig lika mycket, så att han inte längre vill svara på mina mail, eftersom han börjar bara spruta eld och så brinner hela kontoret ner. men hur som är robert på bredbandsbolaget en mycket trevlig kille. så är det. ordning och reda på honom.

hejsan,

problemet är ju att ett avtal slöts i slutet på juni och
rimligtvis borde avtalet gälla från och med dess. så ert
argument är oerhört svagt. om jag var sverker olofsson så
skulle jag ju slänga bredbandsbolaget i soptunnan när det
gäller det här.

och vad gällande gemensam faktura, jag vet inte, om ni har ett
samarbete med telenor, dvs att det är samma bolag så vill jag
ju inte bli hänvisad vidare för att få ett svar. jag vill ju
veta om det finns en möjlighet och om det gör det så kan jag
vända mig till teleonors kundtjänst, men nu frågade jag er och
förväntar mig således ett enkelt ja eller nej.

och om ni nu vägrar betala ut retroaktivt så kan ni ju lyfta
luren och ringa telenor alt er egen fakturaavdelning och ta
reda på hur man på annat sätt kan kompensera mig för att man av
någon anledning inte låter avtal gälla från och med det datum
de slöts. annars borde ju jag kunna använda samma argument som
er, när det gäller att betala eller inte betala räkningarna
från er och telenor, som jag fått betala från de datum avtalen
slöts, mycket skum logik ni för.

mvh / leopardia


Hej Leopardia, Tack för din e-post.

Jag har gjort ett avdrag för din telefonitjänst då den tilltänka rabatten ej dragits av under juli, aug och sept. Nu ligger allt på plats i faktureringen så det kommer bli rätt framöver. Avdraget är 297kr(99krX3) och kommer på kommande fakturering. Hoppas detta känns lite bättre. Om du svarar på detta mejl, vänligen behåll tidigare svar från oss i mejlet. På detta sätt kan vi enklare följa ditt ärende och ge dig bättre service.

Vid ytterligare frågor kan du även kontakta kundtjänst 0770-777 000
Med vänliga hälsningar
Bredbandsbolaget
Kundtjänst //Robert

..

så nu är jag sams med bredbandsbolaget igen och säkerligen svartlistad där oxå, men, men... inte för att jag bryr mig om pengarna, haha, jag fick bara blodad tand när de inte gav med sig på en gång...  mission completed. naturligtvis skriver jag inte under mina mail med ett nick, men det kanske är uppenbart...





Kommentarer
Hanna

Härligt! Jag är svartlistad hos Telenor. När jag ringer dit svarar de inte ens längre. Nu pratar jag med andra istället. Jag vill bara få rätt ju!

2007-09-24 @ 20:33:35
URL: http://hannasplats.blogg.se
leopardia

telenor har jag oxå hetsmailat med ju... 3 lika så, halebop finns med på listan... dock har jag ju alltid lyckats nå nån form av kompromiss. man ska dock bara lyckas hamna hos rätt person. men det är ju suring att man ska behöva lacka innan..

2007-09-24 @ 21:39:44
anna

du sitter alltid på en massa bra stoff och information min darling leopardia.
men jag springer inte i skor från barnavdelningen..bara så vi reder ut det alltså..haha
hoppas du har en fin kväll!!
massa kram!

2007-09-24 @ 23:48:07
URL: http://pyttis.blogg.se
Blackart

Va fan. Jag försökte skriva en kommentar förut, men det gick åt skogen. Men det var bara en liten gratulation till din seger. Synd bara att det inte var Johan själv som fick ta ett kax i det sura äpplet och be om ursäkt. Det borde du egentligen kräva... :) Eller åtminstone ifrågasätta varför de inte svarar samma sak... Och ifrågasätta om det är rimligt att man ska behöva maila loss som en galning för att få rätt... Eller, ja. Du kanske är trött på att maila med Bredbandsbolaget, hehe.

2007-09-25 @ 09:20:09
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
Fiffi Fiffilito

Haha, jag som just satt och undrade "skriver hon under med Leopardia...?"
Men det gjorde du alltså inte, hahaha :D

2007-09-25 @ 18:38:15
leopardia

blackart: haha, na, bredbandsbolaget kan få vila ett tag... tills nästa gång...
fiffi: hahaha, nä, så skadad är jag inte... än...

2007-09-25 @ 18:46:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0