sjukt sugen på kaffe


jag måste bara säga att jag älskar den här senaste kapp ahl-reklamen med richard gere. inte bara för att gere glider omkring och skapar en känsla av välbehag, utan den är så skönt gjord oxå. den gör mig glad, men man kan ju inte sitta och glo på tv-reklam dagarna i ända. för övrigt tror jag att richard gere mest egentligen står för nån slags nostalgi.

har fastnat på fråga 3. det står att svaret ska vara 2 sidor och jag har väl iallafall en sisådär 7 rader kvar att fylla, samt att fråga 1 är en sida för långt. vet inte om jag ska bry mig om det och radera lite, eller hur jag ska göra. jag vet inte hur 'farligt' det är när svaren är för långa. ibland är det ju apnoga med det där och ibland är det bara som en rekommendation.

tur att det var heroes på tv:n ikväll så att jag fick ta en paus iallafall. för migränen slog till och jag känner mig helt febrig. men jaja, det är bara att bita ihop.

brorsan drog till kuala lumpur idag. jag råkade ringa när han satt på kastrup. bad honom köpa en bling bling-vodka, men det ville han inte. "jag kanske köper nåt annat" mm, stor risk, svarade jag. han är inte den där som omtänksamt shoppar presenter nope. fast en gång fick jag ett par diskhandskar med dödskallar på när jag kom och hälsade på. det var lite coolt så där, att han tyckte att de passade mig. själv känner jag att jag måste ha en bling-bling-vodka för att återställa ordningen, eftersom jag inte fick köpa den när jag själv var där...

måste komma ihåg och ringa facket oxå. kan ju få sänkt avgift kanske när jag nu pluggar... min pappa är så röd och solidarisk att jag inte får gå ur facket, så ja, jag gör det inte. solidarisk är sånt fint ord nämligen. släkten jag har på pappas sida är hmm, ja, de är rika och ja, de har haft lite blandade chefsyrken och annat och man skulle nog kunna kalla dem lite överklass, fast trots det är det galet många av dem som är vänstervridna och tom kommunister. det är lite roligt att lyssna på när någon med högdraget maner och tal orerar om vänsterpolitik som något positivt. men de är typ världens skönaste människor. jag gillar dem skarpt.

jag vill inte göra omtenta. pratade med Ka idag och insåg att vi fortfarande har de gamla betygen. dvs g, vg, ig. hon har a-f-betyg. där e är godkänt. och vi konstaterade att det låter helt b att få ett e. hehe... och så undrade vi hur det egentligen går till när de på essäfrågor ska räkna ut procentkraven för de olika betygen. tex för ett e krävs att du har 60% rätt... nå, deär ju inte vårt problem, men ja...

jag tror att jag måste ta fram texten jag skriver om och välja ut nåt han skriver och använda som argument. eller ja, som hans argument. problemet är att vi ska finna stöd för hans teorier och jag är liksom bättre på att inte stödja teorier. jag är liksom bättre på att vara tvärsemot än att hålla med, men, men...

såg att jag hade lussebullar kvar i frysen, så imorn, när jag är klar med tentan ska jag fira med varm choklad och lussebullar :) pjuh, om jag blir klar.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
panki

Gu va alla verkar va besatta av Heroes. Det är som Facebook, det är snart svårt att undvika...
Åh.. Lussebullar... Längtar tills den 1:a dec.. :-)

2007-09-27 @ 08:48:48
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: det är för att den serien är så jäkla snygg. jag älskar den iallafall... fast jag är rädd att det kommer att bli som med lost att jag bara vill att alla ska dö...

2007-09-27 @ 10:16:58
anna

åhh jag var näa på att göra varm choklad nyss..men hade inget gott att äta till..
hoppas det går bra med tentan...det tror jag nog det gör =)
har inte sett reklamen med mr gere...
kram

2007-09-27 @ 13:21:56
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

anna: hehe, här får det bli varm choklad till både lunch och middag. jag tror att det kanske finns vitaminer i russinen på lussebullen iallafall...

2007-09-27 @ 15:46:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0