och annat trams

men tjena mors, så tror man att man ska gå hem, laga mat slökolla film och sen läsa. men icke sa nicke. nån latmask som bor i ryggraden sa att man skulle okynnessurfa i ett par timmar först. men varför?! kan inte nån bara slå mig med en paddel i huvudet, så att jag gör som planerat.

studier; urk, så ska vi skriva analyserande referat på den här boken vi ska läsa tills på fredag. alltså, den här boken handlar om ungefär tusen saker, så jag vet inte riktigt ur det ska gå till. tur att den iallafall är lite bra. jag ska inte gnälla, jag vet att folk sitter med längre litteraturlistor än vad vi gör, men jag vill inte läsa mer, jag vill bara gå på några föreläsningar utan att vara tvungen att läsa massa kapitel. nog för att det är skönt att bli mentalt stimulerad och börja tänka och rannsaka, men jag är inte van vid tempot. jag är en trögskalle.

det här med panikångestattacker. för mig är det ett helt knasigt ord, för för mig så betyder de varken panik eller ångest. enbart en sjujäkla irritation och lite ont. dessutom kommer de alltid helt oväntade. men alltid i samband med att jag är på väg någonstans. vilket är svaret på varför de är irriterande. för det är irriterande när man har en tid att passa och så helt plötsligt börjar hjärtat försöka hamra sig ur kroppen och synen försvinner och ändå måste man fortsätta att gå. en annan nackdel är att för mig så sitter de i inte "Några minuter" som sjukvårdsvärlden verkar tro, utan de håller på i minst en halvtimme. jag kan sätta mig ner och vila ut dem, men då drar det igång igen så fort jag rör mig. jag har funderat på om jag kanske skulle testa med att springa, för att driva upp kroppen i samma tempo som pulsen, så att det ebbar ut därför, men det är inte riktigt det man vill göra när man är blind och inte heller vill stinka svett när man väl kommer fram dit man ska. iofs svettas man ju som en gris ändå, men, ja... skulle behöva nåt hemligt trick för att styra det här. nå, jag vet iaf att det finns folk som får massa dödsångest i samband med panikångestattacker, men som sagt, för min del borde det snarare heta irritationsattacker. för det är vad de är.
har funderingar på 1. laga datorn. 2 köpa en ny stationär dator. 3 köpa ett chassi för 2 diskar. det som fnular till det lite är att jag inte vet 1. hur mycket jag vill lägga ut, 2. om jag köper ett chassi och jag bara använder min lap top, så pajar väl den snart oxå... och den är lite av en karamell...

ja, nä, ska väl göra mig en bönsallad och glo på because i said so. sen är det plugging som gäller ikväll. måste få nån inspiration till pm:et vi ska skriva... måste få godkänt på den här kursen, även om jag inte riktigt vet hur... kanske kan googla och skriva ett bestående av enbart citat...

ja, nä. bönor låter väl gott att trycka i sig? kidneybönor, salt, olivolja, peppar, nån mer krydda, ost och gurka kanske... skulle haft fetaost, men, men... grevé får duga...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
RS

Greve, ok då, men visst är fetaost suverän annars. Fetaost sätter sådan god touch på det mesta.
Vi har handlat hem fetaost och ska göra fetaostsallad i morgon kväll till middag. Det har vi planerat.

2007-09-05 @ 15:57:58
URL: http://kulturbloggen.com
Hysteriska Blackart

Medicinerar du dina irritationsattacker? Själv går jag ju nästan på maxdos på antidepressiva, men dom jäklarna kommer ibland ändå, irriterande nog.
Oooh. Maaaat! Trots att jag glufsade i mig en massa ris och grönsaksbiffar förut så känns det som om jag har ett HÅL i magen. Tror att det eventuellt kan finnas lite glass att fylla hålet med...
Happy pluggning. Nästa vecka (och nästa igen!) ska jag jobba och det är fetsug. Jag vill sitta hemma och okynnessurfa (coolt ord!).
Jag har ingen paddel att slåss med. Men dock en träskalle! ;)

2007-09-05 @ 20:05:54
URL: http://www.hysteri-blackart.blogspot.com
leopardia

RS: det fick duga, inge ork i benen att springa och handla fetaost, tyvärr... tydligen bara till att vara klimatosmart och köpa mineralvatten nån timme senare...
blackart: mja, jag tar cipralex, nån dos, vet inte om det är meningen att de ska hjälpa mot just de dära attackerna, men de gör mig likgiltigare iaf och det har väl sina fördelar *host host* men akutlugnande, frågade om det och det fanns typ bara benzo och jag orkar inte bli knarkare just nu, räcker så bra med min fantasisambo som är det och stökar till och har sig... haha, men jag vill inte att du ska göra illa träskallen ;) det där med plugga; host host, är det inte typ idol och sen heroes - 2 avsnitt nu...???

2007-09-05 @ 20:16:24
Hanna

Slösurfa är det bästa sättet att fördriva tid på. Eller slö och slö, men vansinnesblogga då!

2007-09-05 @ 21:50:37
URL: http://hannasplats.blogg.se
leopardia

hanna: vansinnesblogga, mycket skönt ord.

2007-09-06 @ 19:16:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0