lite trams från mig


jag har suttit här och googlat lite fint så där, för jag har fått höra att min uppkörningskvinna, kontrollant eller vad de nu kan tänkas ha för yrke, har varit med i bonde söker fru. så jag tänkte ju sprida mitt löje och lägga upp en bild i den här don't get mad, get even-andan... men jag hittar ingen bild. illa illa.
hur som har jag en ny uppkörning den 3e oktober. vet inte vad som hände eller hur jag ska få ledigt, men jag har iallafall mailat professorn vi har de lektionerna, får se vad han säger... sen får det fasiken vara slut på det här eländet, jag har inte tid att flänga 20 mil fram och tillbaks hela tiden.

jag har ju världens bästa läsare och världens bästa kompisar. fick en fin tröja av fido och så fina kommentarer. alla är bäst och jag bara gnäller hela tiden...

min nuvarande lärare kommenterar hela tiden mina pm med "skriv fullständiga meningar". jag är skitosams med henne nu. alltså jag vet predikat subjekt bla bla bla. men jag har ju min stil helt enkelt. där jag skriver ofullständiga meningar tillexempel: "och det här med dagens offentliga rum. internet. kommer vår revolution iform av bla bla bla" eller nåt ditåt. jag gör så. men tydligen kan man bara göra det om man är en exeptionellt bra författare, enligt henne, och därför kan experimentera med språket och av hennes kommentarer att dömma så får jag tolka det som att hon INTE räknar mig till denna skara. så jag är osams med henne för att hon inte vill att jag ska vara kreativ med mitt stilistiska grepp. så det så. haha.

det blev ingen ballongflygning igår. det blåste tydligen för mycket. det blev två öl och prat istället.

lämnade in min dator på lagning till slut. och fick tillbaks den nästa dag. i löv them. 930 kr så fick jag ett nytt moderkort insatt, ett moderkort där han byggde lite på grafikkortet, så att min skärm funkar optimalt nu, samt att han satte in en ny fläkt, för han t yckte att min var så dammig. jag vet inte, jag är skitnöjd och tycker att jag fick valuta för pengarna rejält. och att han var skittrevlig.
- a, asså, kan du laga den här, jag vet inte riktigt vad det är, men jag får inte ens upp nåt bios
- mhm, har du jobbat med datorer förut?
- eh? nä
- ja, nä, det är inte så vanligt att folk snackar bios, det brukar mest vara att skärmen är svart...
- ja, nä, jag har ringt runt och snackat med folk helt enkelt, hehe, rekat problemet lite så att säga...
så jag har fått tillbaks min darling dator och kan förlåta allt gammalt groll vi har haft genom åren och strunta i att köpa en ny... och kärleken till min förort bara växer.

dock har aset permis idag och över helgen. så jag var nere i centrum idag, men annars tänker jag försöka hålla låg profil. jag äger ju inten ak4 att ta fram vid behov liksom..

fick ett samtal från mina kära vänner försäkringskassan. persno 104 som har hand om mig tydligen. dvs en helt främmande människa satt nu med min ansökan om vilande. att jag ringde i fredags och de skulle skicka beslutet känns ju lite knepigt eftersom den här människan förklarade att inget beslut har fattats för hon behövde antagningsblanketterna. samt att man inte alls kunde få ha nån prövotid när man studerade. vilket en annan person har sagt till mig att man kunde. nå, hon var schysst och sa att det helt enkelt var deras fel alltihop, så hon skulle inte kräva tillbaks några pengar. de kan ringa mig vilken dag som helst, så ska jag kliva in som konsult och styra upp det där bygget och dess byråkratiska problem och deras rutiner... det är en mycket märklig instans.

ja, nä, jag ska väl kanske läsa lite och skriva lite referat fullständiga meningar då.
puss och kram.

Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Hanna

Moahahah... evil Leopardia! =)

2007-09-20 @ 18:46:53
URL: http://hannasplats.blogg.se
panki

Hata språkpoliser ;-)

2007-09-21 @ 00:22:46
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

hanna: hehe ;)
panki: haha, ja särskilt när jag ser alla fel i det här inlägget, faen, var jag full tidigare idag liksom??

2007-09-21 @ 00:32:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0