maffiga muffins och annat trams


varför sitter jag här när det är äntligen hemma, på tv:n och jag inte har läst texterna tills imorn? jupp, för att jag är slö...

i måndags åt jag tre av pannkakans underbara muffins, samt två chokladbollar. min mamma undrade varför jag klagade över att jag var tjock när jag ändå så tryckte i mig så där och konstaterade att jag aldrig kommer att få platt mage - nånsin. men det var ju sååå gott. vilka maffiga muffins liksom...

image351

så här såg det ut vid sjön när jag for ut från min fd hemstad, hem till sthlm, eller nä, det gjorde det inte, för inte fasiken lös solen, men vattnet var iallafall spegelblankt, men man har ju bildredigeringsprogram för att förstärka idyllen...

och så har jag hunnit bli 656kr fattigare, men jag ville så gärna ha den. och inte finns den i sverige i affärerna.

image352

magnus betnér får klaga på marc jacobs hur mycket han vill, jag älskar min nya tröja...

annars har jag idag packat förrådet, slängt kartonger, varit på ikea, sovit, blivit frågad om hur gammal jag är, konstaterat att mamma inte når upp till torkställningen i mitt badrum och undrat varför hon inte bett mig hänga tvätten då, köpt godis och luffat runt rent allmänt.

jag behöver ett gäng billiga dvdskivor, biltemas jäkla skivor är mörkblå så man ser inte vad man skriver och jag behöver tömma min hårddisk lite...

jag har även klurat på att det är märkligt att min brorsa är singel, för han är nog den bäste. även fast han inte fattar att han är feminist. det är det våra bråk rör sig om mest;
- du är feminist
- nä
- jo
- nä, men feminister hatar män, så det går inte.
- men bara för att nån råkar hata män och samtidigt vara feminist så innebär det inte att feminismen är för ett manshat
- jo
- nä, du är feminist och hör sen. du är väl för jämställdhet?
- ja, men inte bara för kvinnor, utan för alla
- ja, men om du fegar ur och töntar dig och säger att du är humanist så blir jag trött på dig. och om du är för jämställdhet för alla är du ju per automatik feminist.
- nä.
osv osv osv...

om vi har tur får vi veta på fredag hur det har gått på hemtentan, tror att det är nån som har hoppat av efter den... men, men... jag trivs iallafall, även om jag är trött på att jag aldrig kan hålla käften.

nähäpp, kanske ska rulla vidare då. puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
//D.D\\

Hoppas det gått bra på hemtentan! Kan inte du hålla tyst på föreläsningar heller!?

*kram*

2007-10-09 @ 21:25:59
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
anna

nu blev jag nog multimegaavundsjuk på din fina finafina tröja...

men du är alltid fin..marc jacobs eller inte marc jacobs..

massa kram

2007-10-09 @ 22:03:37
URL: http://pyttis.blogg.se
panki

fin tröja... Känns olikt dig att shoppa dyra kläder :-)

2007-10-10 @ 08:30:54
URL: http://pancake.webblogg.se/
Tinnitussan

hahahaha. Känner igen det där med att aldrig kunna knipa käft ;-)

Och visst är jag feminist på mitt eget lilla sätt!

Ursnygg tröja och bild på sjön. Och muffins är mums. Det går aldrig att äta för många.

ha det jättebra!

2007-10-10 @ 11:40:53
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

puss allihop, skönt att höra att andra inte heller kan knipa käft ;)

panki: vadå brukar jag se billig ut?? ;)

2007-10-10 @ 12:38:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0