känn er utmanade

idag har jag inte ens kollat på hemtentan, som de ska ha lagt ut på nätet, nej, jag har glott på lost. lost är en serie jag inte trodde att jag skulle ge en chans, men så i ren tristess fastnade jag helt i min önskan att serien ska ta slut och jag måste bara få veta hur. men nä, det kommer till fler folk än vad folk dör.

så då kan man säga att eftersom den här spättan utmanade mig(ja, du får vara spätta idag) så tänkte jag godmodigt att om jag iallafall tänker en gång idag så kanske huvudvärken går över. all motion är bra, säger en del...


Man ska ha öppna sinnen, eller hur? Det finns bra saker med det mesta. Men det finns saker som de allra flesta människor faktiskt vägrar att göra utan någon särskild motivering. Tänk Ebba von Sydow gå på en folkracetävling. Är det något fel att gå på en sådan tävling? Nej. Tänker hon göra det? Knappast. Tänker hon motivera varför? Nej. För henne är rimligen saken klar. Jag har många saker jag vägrar göra. Jag skapar härmed en utmaning och ämnet är "8 saker jag inte tänker ge någon chans":

1. Fascism.
jag har funderat på det här rätt mycket och även om jag är för en diktatur med yours truely som diktator så har jag ändå beslutat mig för att inte ge fascismen en endaste chans i helvetet, eller på jorden.

2. Robinson-Robban.
jag skulle egentligen bara kunna göra en lång lista med personer jag känner ett visst mått av.. hmm... vad är det för ord jag letar efter... jo - FÖRAKT inför. men när en vuxen man uttalar sig om att man ska knulla utan kondom så spelar det ingen roll om det är för att han tycker det eller om han bara vill ha uppmärksamhet, jag skulle inte bjuda in honom i min bekantskapskrets eller ens som kusin till min bekantskapskrets. (detta motsäger ju naturligtvis första svaret, men jiiii, det är som det är med det, kan man säga)

3. Expressen.
min farsa är sosse. för den som inte förstod den motiveringen - EXPRESSEN ÄR VÄRLDENS FULAST REDIGERADE TIDNING OCH DET GÖR ONT I ÖGONEN AV ATT SE ELÄNDET!

4. Dejtingsajter/kontaktannonser.
jag är för mycket narcissist för att dela vare sig mig eller dig med massa andra. det här alternativet existerar bara inte i min himmel. på min himmel. och inte heller kommer jag nånsin att bli så desperat att jag kysser någon som påminner det allra minsta om den här killen...

5. Skriva fullständiga meningar.
jag är inte din slav.

6. Tycka att nån är bra bara för att han/hon är död.
alltså, inget ont om bergman, men det känns ändå skönt att alla dessa kampanjer att tjäna pengar på hans död verkar ha floppat. geniförklara folk medan de lever och är politiskt inkorrekta istället(svullo tex)

7. Elvis Presley-imitatörer.
sorry gossar, men ni får mig bara att må illa. på riktigt. fysiskt illa. kräksjuk.

8. Folk som inte vill ha mig som diktator.
nä, jag skojade bara, här ska naturligtvis spy bar in. nog för att det säkert är samma folk. det är inte för att jag försöker vara cool och blasé utan helt enkelt för att jag inte vill betala minst 90spänn i inträde för att dricka öl som kostar så mycket att det ger en eksem.

jag utmanar naturligtvis annika, pancake, frollen och de som känner sig manade...

puss och kram

Andra bloggar om:


Kommentarer
ThinkAboutThat

Elviskopior är helt okej tycker jag, men ingen blir bättre än orginalet.
Och Ingmar Bergman kommer aldrig få en chans hos mig heller ;)
Rolig utmaning, fin blogg.
Ha en fin helg

2007-10-26 @ 22:14:37
URL: http://thinkaboutthat.blogg.se
anna

hahaha fan va jag garvade om expressenpunkten..haha!
yes!

massa kram o beundran.

2007-10-26 @ 22:26:45
URL: http://pyttis.blogg.se
Tinnitussan

Helt underbar lista. heja!

2007-10-27 @ 12:49:06
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
frollen

hmm

2007-10-27 @ 16:47:42
URL: http://frollen.blogspot.com
Blackart

Men det gick ju hejdlöst bra! Nu är jag bara sur på mig själv för att inte Elvis finns på min lista (men det kanske kan glida in under raggar-punkten?). Jag TÅL inte Elvis. Hata! The King in my rectum! Inte för att jag hört så mkt om honom att jag egentligen vet vad jag snackar om - men det är väl det som är grejen; man ger det inte en chans. Never!

2007-10-27 @ 18:12:19
URL: http://hysteri-blackart.blogspot.com
anna

haha ja visst har det rosa klickverktyget lite granna sexlekssakasfeeling över sig?
hihi

hm är det typiskt tvilling att läsa tidningen så? för det har jag som skorpion alltid gjort.

kram

2007-10-28 @ 10:58:38
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

hehe, med respekt av frollen så vill jag inte yttra mig om elvis nå mer ;)
kom igen nu, mohahaha, gör min utmaning!

2007-10-28 @ 11:24:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0