jag ser rött

saker gjorda: vaknat och sitter och sörplar kaffe
dagens fråga: kan man bara sluta vara störd då?
dagens låt: islands in the stream - dolly och kenny, liksom
dagens känsla: galen
dagens citat: " Carrie: 'So what are we going to do? Sit around bars, sipping Cosmos and sleeping with strangers when we're 80?' " Yes?!



vaknade av att mamma ringde. tur det, för då blev jag påmind om sommartid. uuuh. det är säkert bra, men det känns inte så kul att vakna tio när kl egentligen är nio. nåväl, nio är en bra tid att vakna på ändå.

väntar på att dimman ska lättna här. så att man kanske kan ta en promenix med stavarna. fast jag är ju mensig och då är ju inget kul. missade påskbasaren igår, eftersom jag totalt glömde bort att det var lördag. det är mina grannar som sitter och pysslar ihop grejer, som de sen säljer på nån basar. i julas köpte jag ju jättegoda lussebullar av en gumma, så jag hade tänkt ta mig dit och fynda nu igen, men ack, icke blev det så. och de är alldeles för billiga egentligen. men det är trevligt att hälsa lite på dem och ha sig... och om sig... köpte tandpetshållare i julas oxå, bara för att jag tyckte att det var sån bra idé och tänkte att sånna kan pappa göra ju... han hade helt enkelt borrat hål in i en grensnutt som han sen hade lackat... enkelt, men fint.

männen, kärleken? oaaaaw. nu vet jag vem han knullar den här helgen. och jag vet inte varför jag blir helt galen. jag vet inte ens varför jag tog reda på det. man kan inte säga att jag snokade, när det fanns framför ögonen på mig, men ja, kanske lite då. äh. jag ser helt enkelt rött och jag vet inte varför, för det har ingenting med vår relation att göra och jag kan inte påstå att jag ändå så vill ha nån som gör mig sur lite nu och då, så... men ja, rött ser jag. det är sånna här stunder man inser att sverige är ett för litet land. new york. där skulle jag bo. hmm, förvisso skulle jag vara rädd hela tiden. och fortfarande det där jag alltid har funderat på... taxibilar. eftersom man ser i alla filmer och serier hur kvinnorna bara vinkar in en taxi, vilken tid på dygnet som helst och åker ensamma. frågade en kompis om det, för det gör man ju inte ens här i stockholm, och hon svarade "men det är bara illegala invandrare som kör taxi, så det är lugnt" eeeh, borde det inte vara lite värre då, när de inte finns registrerade? ja, jag vet inte...

kom på att jag kanske borde kolla upp intensivkurser för körkort tills i sommar. kanske göra slag i saken. nog för att jag inte fattar hur jag ska klara av det där, för jag kan inte tänka spegelvänt. har ett diorhalsband, som det står dior på och det tar säkert en halvtimme innan jag är säker på att jag har satt på mig det vänt åt rätt håll, så att texten inte är bakochfram...

nå, jag ska väl försöka göra klart den där burken idag, eller asken, men jag har som ingen lust, så det blir nog bara att rensa tidningar. och se om jag har karaktär nog att låta bli att gå och köpa cig. iofs är jag ju galen nu, så det blir nog svårt, men, men... det visar sig...

kanske ska se klart hollywoodland oxå...

på lördag ska jag banne mig ragga. otur att man är så gammal och alla kommer att vara runt 18, förutom dem jag är där med, men, men...

nä, puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer
Annika

Jasså, du längtar till New York. Ja, det är en häftig stad, men det är inte helt lätt att få tag på taxibilar. Jo, dom finns överallt, men ofta är dom bokade. Registrerade är dom allihopa. Det är det lag på.
Sommartid...larvigt. Avskyr att byta tid. Tycker tiden ska vara densamma hela året.

2007-03-25 @ 22:32:33
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: jag har just googlat rätt på att sommartid infördes för att spara energi och utnyttja den ljusare perioden. där ser man. men det känns ju rätt poänglöst ändå... ack, ja, new york, men jag är rädd som en hare...

2007-03-25 @ 23:03:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0