idag blev det en handfull jordgubbar

saker gjorda: promenerat, handlat jordgubbar, bytt min dvdspelare
dagens fråga: varför kan de inte spela bob dylan lite oftare i stadens affärer?
dagens låt: like a rolling stone - bob dylan
dagens känsla: förvirrad, vet inte vart jag ska börja...
dagens citat: "Charlotte: How can you forget a guy you've slept with?
Carrie: Toto, I don't think we're in single digits anymore. "


duschade innan jag tog mig iväg på promenad, eftersom jag tänkte att jag skulle svänga förbi och gå iväg med dvdspelaren sen på vägen hem. ja, alltså, svänga förbi mitt hem och sen fortsätta till teknikmagasinet. tänkte att jag skulle vara lite fräschare idag. blev lite ställd när de inte hade öppet när jag kom, så jag ringde och då öppnade de. de hade tydligen nån vattenläcka. och så fick jag en ny kompis.
- du, om du får strul igen, så kom och byt den. prata med mig (pekar på namnskylten) så ska jag komma ihåg dig.
det är synd att de säljer sånna skitgrejer bara, när de har en service som är underhållande...

32472-182 lite gult tittade allt fram där efter vägen. envisa rackare det där. men de gör ju en glad, det kan ju inte hjälpas. blev dock helt svettig där jag promenerade, så jag är inte så säker på att jag var särskilt mycket fräschare.

nå, min plan idag är den här;

32472-179 att rensa ur den här kassen. ser nu att det ligger jyskreklam där, but why? slöfock. men annars är det ett gäng tidningar och tydligen urklipp, som ska gås igenom;

32472-181 det är kanske en lyx att läsa tidningar, men det måste ju bli gjort. så jag fortsätter på den banan. ska bara ta och njuta ett tag till. har hakat på trenden och gjort mig en smoothie bestående av lättyoughurt med melonsmak, jordgubbar, mjölk och linfrön.

32472-180 fast det här är gårdagens, gjord på blåbär. och så min mamma. ja, i fotoramen. inte klumpen bakom. kom hem nån gång och såg att hon satt in sig själv i den där ramen och nu brukar hon säga att det är hennes "onda öga" som håller koll på att jag håller ordning. jojo.

ska försöka komma till skott och måla en träask oxå. och klistra på lite snäckor. tänkte fylla den med parfymprovet och ge till brorsan när han fyller. om jag nu får det gjort. har nån dille på att jag måste ha städat omkring mig när jag pysslar. verkar bli nåt slags moment 22 av det där... men vi får väl se hur mycket som hinns med idag. tänkte diska oxå. har inte så mycket disk, så jag tänkte att jag kanske skulle passa på då, för det är alltid lättare att börja städa ordentligt när man har diskat.

männen, kärleken? jag håller mig undan krossade hjärtan numer. mötte förresten Ms ex idag. alltså hon är så liten och nätt att det är helt otroligt. både kort och allmänt petit. och han är väl 2 meter lång med ett hår som är större än vad hela hon är. det får en ju att fundera på hur det hela egentligen gick till... ja, nä... men ja...

nix, slut malet för den här gången. puss och kram och sol på er.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer
Mie, Absolut Guldkant

Åhhh jordgubbar! Nu fick du det att vattnas i munnen på mig;-) Här snackar vi guldkant;-)

2007-03-14 @ 16:09:19
URL: http://absolutguldkant.blogspot.com/
Anna

Jo jag är med på bloggportalen..eller jag har i alla fall registrerat mig där en gång..
Men jag är ju ingen modeblogg med majoriteten modeinlägg ändå.

2007-03-14 @ 18:22:26
URL: http://pyttis.blogg.se
mia

En morgon åkte jag taxi till ett bestämt mål, chauffören sa inte ett ord men spelade Dylan hela vägen. När vi var framme berömde jag musiken och jag fick ett underbart smile tillbaka. Bästa taxiresan någonsin...
Ha det gott

2007-03-14 @ 19:38:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
leopardia

mie, absolut guldkant: mmm, det både smakar och doftar gott :)

anna: jag som tänkte att du skulle få en knuff =/

mia: oh, härligt! alla taxichaufförer jag åker med lyssnar på lugna favoriter, av nån anledning.

2007-03-14 @ 21:19:04
loppispoppis

ååååh, du har också hittat tussilago.

2007-03-14 @ 22:32:12
URL: http://loppispoppis.blogspot.com/
loppispoppis

ååååh, du har också hittat tussilago.

2007-03-14 @ 22:33:26
URL: http://loppispoppis.blogspot.com/
loppispoppis

ååååh, du har också hittat tussilago.

2007-03-14 @ 22:49:58
URL: http://loppispoppis.blogspot.com/
leopardia

loppispoppis: jajamensan, men jag lät dem växa kvar där de lyste upp så fint...

2007-03-15 @ 10:41:01
loppispoppis

:)

Förlåt för trippelposten igår, det var något skumt med funktionen. Det kom inte upp någon ny sida.

2007-03-15 @ 11:00:04
URL: http://loppispoppis.blogspot.com/
leopard

loppispoppis: :) jo, jag förstod att nåt blivit knas..

2007-03-15 @ 11:40:00
Sweetheart

Jordgubbar, åh så gott! :) Och små tussilulls, mysigt, har inte sett ngn än i år :)

2007-03-15 @ 12:30:52
URL: http://graceful.blogg.se
ET

Såg oxå lite tussilago, i Skåne, igår. Våren är därmed officiellt här och jag har haft mina LV-sneakers på mig i två dagar nu :-)

2007-03-15 @ 13:24:56
URL: http://et2006.blogspot.com
leopardia

et: visst är det vår, nästan på gränsen till sommar känns det ju som, haha...

sweetheart: visst är det gott med jordgubbar och de här smakade verkligen så där riktigt mycket :)

2007-03-15 @ 13:52:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0