fullt i förråd och hem

saker gjorda: promenerat, köpt kaffe, frågat om min dvdspelare...
dagens fråga: varför envisas folk med att slänga skräp på marken?
dagens låt: trollkarlen lurifix - anita hegerland
dagens känsla: jag är lite stressad av allt, men annars har jag det bra idag
dagens citat: "Carrie: [Miranda has just told Carrie that Steve wants to be exclusive, and that she's feeling conflicted about it] Uh-oh. Time for the ol' list.
Miranda: The list?
Carrie: Things you like about Steve, things you don't like about Steve. Then see which list is longer.
Miranda: That seems so judgmental.
Carrie: Miranda, you *are* judgmental. Try putting it to good use. "


tog en promenad innan frukost. för jag har löst det där med hur man undviker att decka efter frukost - man hoppar över frukosten!! :) närå, men jag avvaktar med den iallafall. och nu har jag köpt snabb kaffe. kaffe au chocolat. som innehåller härdade fetter. dåligt. men, men... så är det.

och på promenaden så upptäcker man vad skit folk slänger omkring sig. skit som kommer fram när snön försvinner: hurra, det är vår!

32472-177

men fest har de ändå haft;

32472-178

men jag såg min förenings hustomte och hur han plockade skräp längs vägen till ica. man kan ju tycka lite att varför ska han göra det, men jag tror att jag betalar för det. att det ingår i hyran. för jag har lärt mig att snöröjningen gör det och att det är därför man hör plogbilar hela tiden dygnet runt varje vinter. jag har betalat för det(!) ungefär på samma sätt som vatten, el och kabeltv ingår i hyran. sweet deal. och eftersom jag bor i en lägenhet modell mindre så betalar jag mindre summa pengar än han som bor i en 4a. jag har inte riktigt förstått varför när det gäller snöröj och kabeltv. elen kan jag greppa, men annars borde det ju delas jämnt av, men så gör man tydligen inte...
nå, jag blir lite upprörd, sluta släng skräp på marken. din mamma städar inte här!

han på teknikmagasinet vill nog inte ligga med mig längre. okej att han kom ihåg mig, men han var inte så där på, som annars. fick inga vibbar idag. hehe... kanske för att jag stank och hade keps på mig... nä, ingen vanlig keps a'la new york yankees, eller vad de nu heter... utan en sån fluffig sak. jaja.

männen, kärleken? han sa nånting intressant här förut. hur han hört nån politiker på tv svara på frågan om varför de infört inträde på muséerna igen och hans svar var "alla vet ju att en knäckebröd mättar mer än en bulle". jag har försökt analysera det där svaret och försökt förstå det, men nä.... vet inte heller vem som sa det... men jag tar det till mig och tänker använda det tills det tjatas ut totalt. så fort nån frågar nåt ska jag svara så... fast det kanske heter ett knäckebröd. det är svårt det där, för nu syftar jag ju på en knäckebrödmacka, fast förkortar... hmm...

har suttit och surfat efter de perfekta skorna, men inte hittat dem. om någon vet vart de finns, så hojta till...

fick 2 mail från adlibris där de ursäktade sig att min beställning är försenad. det var lite gulligt det ena, för i det berättade de att även vd och andra chefer stod och packade böcker för att de skulle få iväg beställningarna. för jag vet hur det är när det är personalbrist och man jobbar och folk stannar längre, men aldrig cheferna. de kan inte bemöda sig med att gå ner på golvet, för de har ju ett liv och familj - till skillnad från andra?

jag kommer ihåg när A strök S från schemat en vecka för att han inte dykt upp till jobbet nån dag. visst, straffa folk, men när det går ut över andra så får man faktiskt lösa det och ta passet själv eller hitta på nån annan bestraffning.

jäklar vad min arbetsplats har dragit till sig skumt folk förresten, vid närmare eftertanke... jaja...

nu ska jag nog hitta på nåt vettigt att göra. har en kasse med tidningar som står och skräpar. och om jag går igenom dem, så blir jag av med både tidningarna och kassen. det som är kruxet, bortsett från att jag är helt förslöad, är ju att förrådet är fullt med barnkläder och grejer som ska iväg till barnens hopp i sollentuna. jag är så glad att jag har hittat en välgörenhetsorganisation som inte har nåt religiöst motiv bakom sig. så de ska få lite grejer. annars lämnar jag ju mest kläder till hemlösa och ny gemenskap. kristet, men de delar ut kläderna direkt och säljer dem inte i nån affär och det tycker jag känns bra iallafall...

hur som så är förrådet fullt så jag får liksom inte ut grejer där. eller in grejer där. så resväskan står i sovrummet och alla förpackningskartonger ligger kvar och skräpar. jag är sån där att jag brukar spara vissa kartonger. tex till mobiltelefoner och dylikt, för när jag gör mig av med dem är det så mycket trevligare att packa ner allt i originalkartongen. jag vet. galet. men sån är jag.

puss och kram på er! ha en härlig dag!

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer
ET

Jag noterade samma sak som du igår då jag var ute på andjakt...letade efter en and som fastnat med näsan i en ring och inte kan öppna näbben och kommer gå en plågsam död till mötes :-((

Inte bara att den stackars anden kommer att plågas jag blir så irriterad på folk som bara slänger allt på marken. Finns det inte längre någon respekt för naturen kvar hos mänskligheten???

2007-03-13 @ 13:23:20
URL: http://et2006.blogspot.com
Tess

Måste ju kika vem du är ;o)
Det visar sig att du tänkte samma sak som jag gjorde idag, fy f*n vad alla skräpar ner! (Fast jag tog inte kort på det). Sträckan längs med muren vid kyrkogården här i stan skulle gott och väl ge en full sopsäck.

Och förslöad, det har jag sett till att bli ;o) Fast det är skönt när man faktiskt gör nåt vettigt.

2007-03-13 @ 13:28:00
URL: http://tessibess.diaryland.com
Tinnitussan

Det som göms i snö kommer fram i tö är väldigt sant. Igår när jag var ute och gick såg jag massor av glasflaskor och tom en hel dataskärm ligga i vägrenen.

Grrrrr.

2007-03-13 @ 17:30:58
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Tinnitussan

Det som göms i snö kommer fram i tö är väldigt sant. Igår när jag var ute och gick såg jag massor av glasflaskor och tom en hel dataskärm ligga i vägrenen.

Grrrrr.

2007-03-13 @ 17:31:36
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Panki

släng alla onödiga tomma kartonger nu, d e inget att spara på.

2007-03-13 @ 19:27:32
frollen

Ett *bröd , en *macka.
Väl.

2007-03-13 @ 19:50:02
URL: http://frollen.blogspot.com
leopardia

frollen: jag tror att problemet ställdes till sin spets när det heter knäckebröd, själva tingesten.. men man menar en macka... ja, du förstår... annars skulle det ju vara ett knäckebrödbröd... hmm...

panki: men de kommer ju till anävndning nån gång :)

2007-03-13 @ 20:58:00
frollen

Äh, hade det hetat knäckemacka så hade det hetat En knäckemacka.
Vissa kallar det nog så när jag tänker efter..
Jäjä, jmfr fullkornsmacka / fullkornsbröd.
Knäcke är väl som prefixet?

2007-03-13 @ 21:34:17
URL: http://frollen.blogspot.com
Panki

Nej d gör dom inte, släng ;-)

2007-03-13 @ 21:44:00
Fröet

åh...finns dte fler som upptäckt lurifix låten;)

2007-03-13 @ 21:50:59
URL: http://litenfro.blogg.se
leopardia

fröet: lurifix får en ju att le... av olika anledningar :)

frolle: fast det heter knäckebröd. knäckebröd står med i saol och lösningen på problemet får helt enkelt bli att säga en knäckebrödssmörgås ;)

panki: en sak i taget ;)

2007-03-13 @ 22:08:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0