bland frågor och annat dravel

saker gjorda: eh, slocknat på soffan... lalali
dagens fråga: nedan så kommer det nog att dyka upp många frågor...
dagens låt: with or without you - u2
dagens känsla: här kretsar livet kring att jag sov förbi sommartorpet..
dagens citat: "Carrie : I had often fantasized about running into my ex and his wife. But in those fantasies, I was running over them with a truck."



gick och handlade och passade på att köpa med mig linssoppa hem. nu kommer första frågan för en novis som mig. jag fick med mig en citronklyfta, why? är det en smaksenssation att droppa citron i linssoppa? eller skulle jag ha den med mig för att göra lite citronvatten? tell me?
nå, jag åt denna härlighet till förhäxad, läste 4 sidor i körkortsboken för att sedan slockna och vakna 21:12. vad hände liksom?! så nu sitter jag här och undrar när jag måste gå upp imorn för att det verkar ju inte bli så mycket sömn i natt då...

okej, här kommer dagens tjat om körkortsfrågor;

men varför ska jag kunna det här?
Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på växthuseffekten?    
      Kolväten    
      Koloxid    
      Koldioxid    
      Kväveoxid

varför räcker det inte med att man vet att avgaser bidrar till växthuseffekten. jag ska inte separera partiklarna i avgaser i mitt hemmalab liksom...

Om du ökar hastigheten från 40 km/h till 80 km/h påverkas både din reaktionssträcka, din bromssträcka och rörelseenergin (den s k levande kraften). Vad är sant i detta fall?
      Reaktionssträckan blir fyra gånger längre    
      Bromssträckan blir fyra gånger längre och rörelseenergin fyra gånger större    
      Reaktionssträckan blir oförändrad    
      Rörelseenergin blir fördubblad

och det här, det räcker väl med att jag vet att det tar längre tid att stanna..??
jag tycker faktiskt att det är onödig information att folk ska sitta och hålla på och räkna ut olika sträckor hit och dit. nu var väl kanske inte det här världens svåraste frågor ändå, men jag hävdar att det är onödig information man matas med.


sånna här frågor kan jag däremot förstå att de vill att man ska kunna svara på;

Vad gäller vid bogsering?    
      Det är alltid tillåtet att bogsera i motorvägens högra körfält    
      Om motorn inte går på den bil jag bogserar, så fungerar i alla fall bromsservon    
      Det är förbjudet att bogsera en tvåhjulig motorcykel



vad är skillnaden mellan dessa påståenden?
   Vad är rätt om släpvagnar?    
      Är totalvikten högst 750 kg är det alltid en lätt släpvagn    
      Är totalvikten över 750 kg är det alltid en tung släpvagn

jag fattar inte, de säger ju samma sak väl?? den där behöver jag en förklaring till...

-

annars drömde jag en titel till min bok. drömde att den var så bra att en lampa tändes ovanför mitt huvud. om jag kommer ihåg den? nej! och, haha, min bok är inget av det som står i den här bloggen. det är hmm, dikter... eller kanske snabbkortisnoveller med radbryt.

alltså, den här gången tycker jag synd om linda rosing. jag menar vet inte folk att den där brinkenstierna ska man inte lita på? tom jag som inte är känd vet vilken mytoman han är...

jag har donat med länkarna här bredvid iallafall. men jag fattar inte varför kolumnen inte är rak. så duktig är jag inte dessvärre. men nu får det vara som det är tills nån talar om för mig hur jag ska göra...

får väl se om jag vaknar i tid för att lämna in mobilen innan jag gör testet. dock har jag ett litet problem. för det verkar som att alla gamla sms stannat i telefonen och inte i simkortet. vilket kanske inte är så hett. och synd för det fanns mms där som jag ville spara ner. men bortsett från det, så vet ni ju att man kanske har sms man inte vill att folk ska läsa. jag har dessutom folks adresser i sms, kassaskåpskoden och sånt där kul... och eftersom jag inte har någon bildskärm så kan jag inte radera dem... jag ska försöka se vad jag kan göra när jag kopplat den till datorn, men jag antar att det är - ingenting. vet inte heller om det funkar utan simkortet i, för det blir ju lite vanskligt att försöka pricka in pinkoden på rätt ställe när man inte ser något. och när jag har sagt att jag hatade min mobil så menade jag inte att jag ville att den skulle gå sönder...

nu sitter jag iallafall fast med den här telefonen;
image236 för jag har mailat telenor om att försäljaren sa att telefonen hade blixt och nu när den inte har det, ifall de kan erbjuda mig något alternativ. mailade den 3e - inget svar än.
inte följde det med någon usb-kabel heller, så jag har mailat nokia och frågat vart jag ska få fatt i en, ihop om att de skickar en till mig gratis, men inget svar där heller. jag menar hur lång tid ska man behöva vänta på svar från två stora företag. skärpning.

och nej, jag har inte vågat logga in för att se om jag kommit in på högskolan. inte än. men jag är ruggigt nyfiken. funderar på att be nån annan göra det åt mig.

nå, kl 15 imorn kan ni hålla tummarna för mig, om ni inte alltid vill gå omkring och göra det förstås.
puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

haha, jag hade förresten tyckt det varit asroligt ifall en dörrvakt hade kommit, när jag gick i plugget, för att berätta om hur det var att vara känd...
karl dyall föreläste på min skola nån gång. för alla tusen elever. i omgångar. minns inte riktit om vad. antagligen nån teater han var med i eller nåt. det jag minns var dock att alla tjejer kom ut från auran med andan i halsen, helt hänförda över hur otroligt läcker han var...








Kommentarer
Panki

Jag kommer hålla alla mina tummar!

2007-07-09 @ 23:16:48
URL: http://pancake.webblogg.se/
anna

åh tack snygging! vad snäll du är!
jag har köpt vitamin b5 på www.vitaminb5.se
kram!

2007-07-09 @ 23:39:14
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0