så var det fredag, där ser man

saker gjorda: glott på konståkningsem, skurat badrummet och haft mig lite så där
alkoholintag: juice
dagens fråga: kan man få en timme till på dygnet tack?
dagens låt: nä, men jag ska kolla upp cat power, snarast
dagens känsla: stressad
dagens citat: "Carrie: One woman's Titanic is another woman's Love Boat. "



jag älskar konståkning, så är det. särskilt isdansen... men i år är det inte lika roligt, när alla ryssar typ har lagt av... annars brukar jag föredra em, eftersom jag gillar  när ryssarna dominerar så där överlägset... kanske ospännande, men perfekt åkning är vackert...

lade en knallgrön vaxduk över tvättmaskinen i badrummet, får se hur det tar sig när jag är klar med att få ordning på alla grejer oxå... inte så att det är kaos där inne, men jag har köpt några plastbackar som ska in dit... men som nu är fulla av kontrollbesked... så kan det gå, skulle man kunna säga...

snart åker vi, snart åker vi, snart åker vi. vilket naturligtvis är lite stressig. så där stressigt att jag har fått stressfinnar på hakan.  måste komma ihåg att scanna in pass och försäkringsuppgifter... fylla på mp3spelaren och att faktiskt titta på listan när jag packar...

männen, kärleken? det är så odramatiskt som allra helst... det finns som ingen kärlek, men det är ändå mysigt att bli väckt av telefonen på mornarna. så där att någon tänker på en och tycker att man ska gå upp...

slänger väl in en fredagsfyra då:

Tema: Äta

1) Om tid och pengar inte hade någon betydelse, vad hade du helst gjort mest: Lagat mat själv, ätit ute eller beställt hem mat?
beställt hem mat....

2) Finns det någon särskild maträtt som du tycker att du äter för ofta?
njae, egentligen inte... kanske att jag är lite dålig på att varva, eftersom när jag lagar så lagar jag för flera dagar...

3) Vilken är den finaste måltid du själv har lagat eller ätit ute någonstans?
det torde vara chokladdesserten på gondolen... va, mat? chokald är mat..

4) Vilken är den värsta måltid du själv har lagat eller ätit ute någonstans?
jag är inte så där jättehaj på att göra god misosoppa...

--

vet inte riktigt hur jag har tänkt att hinna klart. eftersom jag tänkte dunderstäda lägenheten och verkligen dammtorka i vartenda hörn och imorn ska jag vaccinera mig och fika med Ka... och på söndag ska jag hem till fido och tills dess måste jag fixa deras julklappar... så går det när man inte gör saker på en gång. mitt motto är annars "det är lika bra att få det gjort"...

Jo har visst gått och blitt pappa nu. jag namngissar roky, men vem vet vad ungen får heta till slut...
jag är iallafall glad att jag inte har några barn. men ifall jag fick så skulle han tydligen heta steyrup...

sorterade mina pärlor i morse oxå, så när jag kommer hem ska jag sätta igång och göra lite smycken... jag har en idé till halsband faktiskt...  örhängena jag gjorde till pannkakan i julklapp kanske blev lite för långt hänge på, det får jag se upp med i fortsättningen... jaja, den tiden, den tiden... ska ju leka konstnär oxå. hade en störtbra idé till tavlor till mamma baserat på ordstäv typ... och jag har bilden framför mig, men jag kan inte komma på vad det skulle vara för ordstäv... så går det när man inte skriver ner saker man kommer på precis innan man somnar...

ja nä, puss och kram på er

 

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


Kommentarer
Liv

Jag tycker oxå om att titta på konståkning, är så mysigt att ligga i sängen och kolla på kvällarna. :-)

2007-01-27 @ 21:50:47
URL: http://leifiii.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0