det sitter i håret


saker gjorda: shit, jag somnade på soffan, så det blev inte mycket mer med den här dagen
alkoholintag: kaffe
dagens fråga: jag kanske ska ta en sväng med couplingcitat istället för satc? nåja
dagens låt: balt balt baltazar....
dagens känsla: uppenbarligen trött...
dagens citat: "Cab Driver: No! No smoking in cab!
Carrie: Sir, we're talking up the butt. A cigarette is in order. "


och eftersom man är som man är så vet jag inte riktigt vilket par solglasögon jag ska ta med mig till thailand... men jag fick ju tipset att ta med mig endagarslinser iallafall. tack anna! ska gå in och kolla ifall de har några där jag köper mina vanliga linser. eller vanliga och vanliga, jag använder ju bara ibland och då har jag färgade...

32472-87

jag saknar dock ett gäng, som jag inte hittade. solisar alltså... men, men...
de där röda, med oragne glas är ett par cykelsolglasögon som jag plockade upp vid nån tävling när nån kastade av sig dem. man ser klart bra med dem, synd att de är så fula, men om jag ska börja tävlingscykla nån gång så... gissar att de kostar några hundra iallafall... och det är ju oxå samma gissel som med allt annat. att man märker kvalitet när man tar sig uppåt ett par prisklasser. Ka hade köpt nåt hårtjosan för 129 spänn och höll på att dö. jag bara "så där kostar alla mina schampon och balsam och sylingprodukter, jag har väl nåt billigt som jag förtvättar med typ..." likadant med smink once you go dior you never go back... köpte förresten nåt diorsmink på mellandagsrean, men det fanns ju inga tester så jag vet inte om det blidde rätt färg eller inte... får se till att prova nån gång.. var nåt krämpuder typ... och det var rätt ljust iallafall...

min plan idag var förvisso inte så avancerad. jag skulle ut och gå med stavarna och sen ligga och läsa tidningar. nu blev det varken eller... men jag gick och köpte kaffe på mitt favvohak och fick en italiensk kaka... sen gick jag hem och åt lussebullar, två selleristjälkar och en mandarin...

och jag vet att jag är lite nördig, men det är bättre att ha korrekt fakta än fel. hehe, så jag mailade livmedelskontrollen för att fråga. naturligtvis ett svar jag hade kunnat räkna ut, men, men... jag var inte sååå smart idag då... för Ka sa att salmonella bara fanns invid benet på kycklingen, eftersom jag är lite så där att jag inte vill få salmonella i thailand och funderade på att ta vegetarisk mat på planet från bangkok... och jag kände att, men man kan ju få salmonella av ägg, så eg borde det finnas i blodomloppet... FAST om jag tänkt till lite, så är det ju en tarmsjukdom så;

"Hej Leopardia
Salmonella är en tarmbakterie som finns i tarmen på kycklingen.
Vid slakten kan det ju hända att man misslyckas och sprider bakterien från
tarmen på köttet. Det är därför väldigt viktigt att man ser till att
värmebehandla kyckling och annat kött så att bakterien dör. Är kycklingen rätt
hanterad är det inte något problem.
Vänligen
E"


kanske att jag borde se till att komma iväg till Pancakes jobb imorn... men jag lyckas ju inte somna på nätterna och idag sov jag ju dessutom på dan... måste nog köra ett par dagar med sömntabletter, svälja dem vid tiosnåret helt enkelt... funderar på om man ska ta på flyget, men det kanske är dumt att vara lite så där väck, vad vet jag... men vi åker ju vid 12 och är fram vid 7 på morgonen - deras tid... i kuala lumpur alltså.. haha, vilket gör att vi verkligen inte kan börja dricka öl så fort vi landat i bangkok...

har börjat glo på csi new york, men min dvd-spelare är knäpp. den som lägger inte avsnitten i den ordningen som de ligger på skivan, så jag började med avsnitt 9 istället för 1... vet inte riktigt varför det blir så, men, men... får väl klura ut det nån dag...

har inte hört nåt från nån anstallt än iallafall... men jag hoppas att det kommer...

männen, kärleken? så här länge i ett streck har vi nog aldrig varit sams förut... men å andra sidan fördjupar vi oss inte i relationen  heller.. annars tror jag att det stod om vädurar i mitt horoskop i hemmets journal. jaaa, inte jag som har den, men mamma prenumererar. själv har jag förlorat kontrollen över tidningarna som droppar in här. så jag tänkte att jag avvaktar tills det inte kommer nån längre och väljer en eller två att prenumerera på... det är lite synd att man som inte kan prenumerera på metro, för då skulle jag göra det...

om jag inte minns helt fel så tror jag förresten att Jo har hånglat med camilla henemark. eftersom jag läste idag att hon haft "sex" på nåt plan från goa... jag ligger lite efter,  hehe, men så är det när man inte kvällstidningar sig... måste nog fråga honom om det, ifall det var så... snart är han pappa. mannen jag trodde var äkta kärlek, pga att nån spåtant sa det dessutom. jag håller mer med kerstin thorvall; drabbas man av passion ska man byta jobb och flytta ifrån stan.

annars bor ju jenny och hennes kille tillsammans med en annan kille, som var singel... en australiensare kanske vore nåt liksom...

jaja, nog malet. puss och kram raringar!


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,


Kommentarer
Johannas utmaning

Gå med i min utmaning och ta kort på dina tre favorit halsband som betyder lite mera en alla andra. Gå gärna in på min blogg för att kolla.
Kram kram & Ha en bra dag!

2007-01-11 @ 07:58:59
URL: http://www.johannae.webblogg.se
Panki

Är kyckling rosa- ät den inte, annars ät. Klart lioxom.

2007-01-12 @ 09:46:31
Ida

Omg, så många solisar! :) Ett par för varje soldag nästan ;)

2007-01-12 @ 22:09:08
URL: http://graceful.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0