apelsinskal luktar väldigt illa.

saker gjorda: ätit pizza med Je, skrattat med Je, gått på åhléns city's klädavdelning utan att handla
alkoholintag: ska snart göra mig en egen juice i min råsaftcentrifug
dagens fråga: är jag en nörd som letade på leila freivalds lägenhet på nätet nyss?
dagens låt: destroy everything you touch - ladytron
dagens känsla: glad
dagens citat: "Charlotte: Is it so much to ask that you not wear your dress up around your see you next Tuesday?
Samantha: My what?
Charlotte (drawing characters in the air): C - U - Next -
Carrie: Tuesday? Oh my God! Was that a schoolhouse rock I missed? "


eller som Ka brukar säga; jag såg ut som hej kom och hjälp mig, men ingen kom...


när jag gick i högstadiet var det nån som sa att om man skrattar 20 minuter i sträck så är förbränner det lika mycket som två veckors träning.  och man kan säga att det var nog mer än så med skratt när jag och Je är i sällskap. hon har iallafall gett mig två nya uttryck.
- australien... jag såg en doukmentär om australien en gång. *lååång tystnad*
- det är mycket farliga djur där, vet du det?
det är sånt jag ska börja gå runt och säga, som saknar helt poäng.
ungefär som att kläcka ur sig "jag tycker faktiskt inte att det är särskilt kul med bögskämt" vid helt fel tillfälle.

annars så käkade vi pizza på pizza hut och för första gången i mitt liv, med henne, så var det inget tjat om efterrätt och jag tror att jag åt mer än henne... man kan säga att hon är den i hela världen som äter mest. haha. och är smaaaaal.

sen tog jag en sväng in på åhléns city för att kolla rean. man kan säga att jag förvånansvärt nog inte handlade en enda grej. men jag tittade lite på en dolce & gabbana-klänning för nån tusenlapp, men det hade jag ju inte tänkt betala. och så såg jag en snygg filippa k-tröja i svart och vitt, men den fanns bara i large. och så tittade jag lite på en klänning från att. som jag kastat blickar på förut, men den fanns bara i svart, så jag la ner det... för jag ska ju till thailand, kan ju handla där...

jag tror att alla tänker på tvättmaskin och fattar noll, varje gång jag pratar om min råsaftcentrifug. men nu råkar det ju faktiskt heta så ;)

haha, Ka tycker inte att jag är snygg. hon ringde igår och var full och yrade nån diskussion hon haft med nån kille som hette Ri.
Ri: vem skulle du åka till thailand med?
Ka: loppan
Ri: är hon singel?
Ka: ja
Ri: aaah, är hon snygg då?
Ka: aa, det beror ju på vad du menar med snygg?!
osv, haha... var lite lustigt faktiskt...
men jag sa att hon kunde hälsa att jag var gammal nog att vara hans morsa. OCH det hade hon redan gjort. haha.

jo, men det är klart att jag ska åka och hälsa på Je i australien. hon har tydligen inga kompisar i närheten och jösses, hon måste ju få gå ut och prata på riktigt nån gång... hehe...

hehe, var nån kille som kommit fram till henne på tunnelbanan och frågat om hon inte ville följa med nästa dag och spela basket med han och hans polare... hah, but why???!

med mig var det nån fyllelirare som förklarade hur zyklon b fungerade. eller han förklarade för alla, men ja, så råkade jag få ögonkontakt och så kände jag mig taskig så jag hakade på och började diskutera koncentrationsläger där... kanske inte det trevligaste man kan diskutera en måndagförmiddag, men, men...

männen, kärleken? som Je sa: hur går det med dina knäppa killar då?
haha, vi har gått igenom samma saker typ... fast med olika män. och hon sa att tricket var att träffa nån utomlands. vi får väl kika på det. jag har lite fördomar och skulle nog inte vilja dejta nån man som varit i thailand... hrmmm... men, men...

apoteket och svensk kassaservice måste vara de ställen i hela världen som utåt sett är de mest ineffektiva ställena av alla. och idag var det 30 nr i kö, så jag la ner det. orkar inte stå och glo på hur de drar i låda efter låda, trots att medicinen lär ligga på samma ställe i samma låda varje gång nån hämtar ut just den medicinen.

apelsinskal luktar väldigt illa.

igår tog jag min första dos a dukoral. den smakade hallon. liksom. jag var helt beredd på att den skulle smaka peck, men icke. så nu ska jag komma ihåg att ta andra dosen bara...

attans att jag inte valde hindumeal på planet ;)

och imorn måste jag nog börja plocka lite grejer här hemma. har kassar med kläder som står sen mellandagsrean och disk att ta hand om... och snart så är ändå mina avsnitt av criminal minds slut...

puss och kram på er sexy ones!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0