OSCARSGALAN

jodå, jag såg hela till och från. var tvungen att röra på mig i låtarna, typ, för att inte somna, så nåt missade jag, men, ja...
bölade två gånger; när jennifer hudson plockade sin statyett för kvinnlig biroll och när graham king plockade för bästa film, för the departed... så kan det gå...
jack nicholson var som vanligt coolast. alltid. hans karisma är enorm.

diane keaton var i vanlig ordning snyggast. nicole kidman smalast. hittade inga bilder på dem, så ni får ta mig på orden om ni missat...

men mycket vackra klänningar var det, trist bara att alla är långa och döljer skorna... det var nån som provat några skor som kostade en halv miljon dollar, tydligen... missade det dock... alla bilder hämtade ifrån oscar.com...

börjar med;

32472-149

KEISHA WHITAKER in a citrine silk gown detailed with floral tulle back by Georges Chakra. är inte denna klänning ett konstverk, så säg?!

annars, bland de bäst klädda;

32472-15032472-14232472-14132472-14032472-13832472-132

REESE WITHERSPOON in Olivier Theyskens for Nina Ricci: färgen, fallet, modellen. klart snygg klänning.
HELEN MIRREN is in a Christian Lacroix gown; det finns ju kvinnor med klass och stil och tydligen plockar de hem statyetter... egentligen gillar jag inte klänningar i beiget, men, men...
JENNIFER LOPEZ wears a Marchesa gown; ok, att den ser lite antiken ut, men fin ändå
RINKO KIKUCHI in a black sequined embroidered gown from Chanel Haute Couture; jag såg inte den här i helbild, men den såg jäkligt snygg ut när hon satt ner iallafall...
MAGGIE GYLLENHAAL in a navy double face satin dress with Venetian glass embroidered pleated bodice and feather hemline accent by Proenza Schouler; passformen kanske ser lite så där ut, men den var stilig.
PENELOPE CRUZ in a blush colored strapless Atelier Versace gown; väldigt böljande, romantiskt, lite tråkig färg, men fin...

så har vi bäst klädda par;

32472-14832472-14732472-14532472-135

KEN WATANABE on the red carpet with wife Kaho Minami.
MARK WAHLBERG in a made-to-measure one-button tuxedo by Giorgio Armani; med Rhea Durham. fin klänning var det...
WILL SMITH wears a tux by David August, wife JADA PINKETT SMITH is in a shimmering Carolina Herrera gown; ett av favoritparen...
ROBERT DOWNEY, JR. and his wife, both in Prada; robert var nog för övrigt bäst klädda man...

men vad är det här?

32472-146

john travolta och kelly preston. alltså det må vara dolce&gabbana, men leopardmönstrat på oscarsgalan känns liiiiite... njae...

härligast;

32472-133

CAMERON DIAZ
in Valentino: jag antyder inte att hon är tjock, mer att hon har sån där liten bulle på magen som alla normala människor har i olika storlekar och det är så härligt att se någon som inte sliter med en personlig tränare...

sämst klädda, svårt val...

32472-14432472-14332472-13932472-13732472-13632472-134

ANIKA NONI ROSE sparkles in Naeem Kahn; sånna här klänningar känns mest smaklös showgirl över... så osnygg urringning...
GWYNETH PALTROW wears a Zac Posen gown; gwyneth må vara ljuv som en dröm, men den där klänningen är bara fel.
JENNIFER HUDSON  in Oscar de la Renta; alltså, själva klänningen är det väl inget fel på, men det där märkliga valet av jacka/bolero... vad hände liksom...?!
KIRSTEN DUNST is wearing a light blue tulle embroidered dress from the Chanel Spring/Summer 2007 Haute Couture Collection; alltså, jag vet inte, den är väl inte så där jättehemsk, men ändå... ser den ut som en fågel som svalt en fisk och sen krockat med ett träd... hmm...
FAYE DUNAWAY in J. Mendel by Gilles Mendel; det här är nåt jag själv skulle kunna sätta på mig och nu är jag jätteglad att jag har fått sett hur hiskeligt fuuuuult det skulle se ut...
CELINE DION wears a vintage James Galanos from Lilly et Cie; alltså, jag vet inte, men sluta visa massa hud hela tiden, det är inte snyggt...

och sen kärleken;


32472-13132472-130

JESSICA BIEL
in a gown by Oscar de la Renta; det är inte första gången jag blir kär i en rosa klänning från oscar de la renta....

och så uppdaterar jag med en "snodd" bild på nicole kidman
32472-151



Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Karin

ser minst sagt glammigt ut..

2007-02-26 @ 10:11:12
URL: http://karinolofsson.blogg.se
RS

Jag såg hela, fast somnade i en halvtimme så jag missade när Mirren fick sitt pris. Mina söner somnade båda vid femtiden.

2007-02-26 @ 11:15:31
URL: http://kulturbloggen.com/
Karin

thanks.. haha ja kanske skulle ta å färga det lila.. det får bli nästa projekt efter det svarta:)

2007-02-26 @ 12:00:17
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Jennie

Jag orkade inte titta på galen. Har delar inspelat =)

Kläderna är ju en stor del i det roliga. Synd att den där rosa såg hemsk ut emot den röda mattan bara =( annars hade jag nog gillat den med.

kram

2007-02-26 @ 15:49:39
URL: http://www.jennies.nu
Jennie

Jag orkade inte titta på galen. Har delar inspelat =)

Kläderna är ju en stor del i det roliga. Synd att den där rosa såg hemsk ut emot den röda mattan bara =( annars hade jag nog gillat den med.

kram

2007-02-26 @ 15:51:43
URL: http://www.jennies.nu
Panki

Men shit bananas va alla e smala.

2007-02-26 @ 21:38:06
Karin

I vanliga fall gillar jag inte Jennifer Lopez men det var en snygg modell (bra om man inte är pinnsmal också). Fast allt det där glittret var ingen höjdare...
Reese Witherspoon's är snygg men lite tråkig upptill.

2007-02-27 @ 15:27:18
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
leopardia

karin: va? hur kan man inte gilla glitter??? :)

2007-02-27 @ 15:59:47
URL: http://leopardia.webblogg.se
Karin

Less is more...

2007-02-27 @ 22:00:43
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
Lina

Maggie Gyllenhaal är bedårande i sin kreation!

2007-02-28 @ 07:04:03
URL: http://linasliv.blogg.se
Kix

Va bra att jag kikade in här så att jag fick se alla fina klänningar (iofs alla var inte lika fina - va tänkte Kirsten Dunst på...)
Den gula på Keisha Whitaker är helt underbar!

2007-02-28 @ 20:49:51
URL: http://kixkoll.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0