tjockisloppan

idag var det svårare än nånsin att trycka in mig i jeansen. jag skyller på att jag tror att jag ska ha mens, det känns så, för jag började må illa strax innan.

alltså, jag gillar bloggar, man kan tillochmed säga att jag älskar att läsa bloggar, men... det är ändå rätt störigt när man ska försöka googla fram nåt och får miljarrrrder träffar med bara bloggar. som om nån vill veta nåt om leoparder så kommer min blogg upp där. blåsning kan man säga. alternativet att gallra lite är att köra bildsökning, men det vore ändå skönt om man kunde bocka i en liten ruta som rensade bort bloggar vid sökning.... eller så får jag inse att jag får sköta hemtentor och läxor utan googles hjälp.

men som plåster på såret kan jag nämna att leoparder är prickiga. så att ni får lite information iallafall. de är inte heller särskilt snälla, som om du råkar se en, försök inte klappa den...

jag blev helt svett av att leta på julklappar och pilla bort prislappar. och jag känner nånstans i bakhuvudet att jag har glömt bort något jag tänkte ge L... hur som. tog en paus och läste minsann i min lilla bok. en text jag helt ärligt inte riktigt greppade vad den ville säga för spännande, om det bara var en berättelse eller om det finns nåt där som borde ge mig en aha-upplevelse. nåja.

om nån dag vankas moderna museet istället för föreläsning. kan man liksom gå ett bättre program än vad jag gör?! jag vill bara krama alla hela tiden, för att de är så bra...

jag skulle kunna förvisso lämna lite udda info om mina kursare, men det känns som att det kanske inte är så schysst... eller va faen, som att jag bryr mig. jag tycker ju iallafall inte illa om folk för att jag inte förstår mig på dem, men det här... en tjej börjar garva så fort nån nämner andra världskriget... jag känner oookeeeej?! sen vet jag inte om det är på ett hånfullt sätt eller inte, som hon gör det...
sen är det lite gruppindelning, jag tycker det är synd, jag tycker det vore bra mycket roligare att vara en råsammansvetsad klass... jag vill kunna prata med alla... men som det är nu, så ja, trots ansträngningar att hänga med på uppropen under första kursen, så nepp, jag kan nog inte ens namnen på hälften av dem...

nä, nu ska jag nog fortsätta plugga lite...

hinner inte göra nån julkola känns det som, synd, för den var sååå god... och jag vill ju ha ett par kilo...

puss och kram!

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
Fido

Prova med wikipedia nästa gång :)

Ses imorron hoppas jag!
Puss!

2007-12-18 @ 01:22:31
leopardia

fido: jajamensan, snart ses vi... tyvärr är det ju mest citat jag försöker googla fram...

2007-12-18 @ 15:59:58
Hanna

Jag har också tänkt på att bloggar hamnar så där lånt upp i sökningarna. Det är sjukt irriterande, för sällan är det ju det man söker. Någon har namndroppat ordet bara. Man skulle nästan vilja kunna sålla bort bloggar.

2007-12-20 @ 18:56:52
URL: http://hannasplats.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0