julklappstips numero nånting typ 3 kanske

jodå, jag gillar ordet typ.

hur som, så här i sista minuten tänkte jag komma med ett par julklapptips;

image409

eller så kanske jag ska ha en tävling och ni får gissa vad det här är...
nä, men det är så kallade flamestops, i tolvpack. som kostar 59kr hos brandsäkra
de fungerar helt enkelt som så;
Flamestop är en liten hylsa som placeras direkt på ljuset.
Placera Flamestopen på den nivå där du vill att ljuset ska slockna.
Den släcker det levande ljuset genom att dra ihop sig och kväva lågan.
Består av ett miljövänligt värmekrympande material som varken avger otrevlig lukt eller skadliga gaser.


annars säljer samma nätbutik detta tjusiga personlarm. mmm, det är viktigt att det är tjusigt, närå, men...
image410

105kr och för det så får du;
Räckvidd ca 1-3 km. Extremt högt ljud vilket:
Driftsäker och vattensäker i alla väder.
Lätt och behändig, endast 11x2cm och väger 40g. Ryms i fickan eller i din hand.
Har inga batterier utan drivs av tryckluft, vilket gör den miljövänlig och trygg.
Räcker till 20-25 larm ifall larmen är 10-20 sek långa.
Hållbart i ca 15år.

och samtidigt vill jag ju då påpeka att det kan vara bra att ha sånna här grejer i bilen ifall man behöver få lite uppmärksamhet... men det jag tänkte på var det här med att det kanske är halt ute på vintern... skotta snö och elände och man kan bli liggande med brutet ben. eller i fjällen och skidåkningseldoradon... eller i skogen när man gått vilse... eller på sjön... jadå, finns fler användningsområden. sen är det ju ja, överfallslarm. men hur som, det jag gillade var att man inte behöver oroa sig för att det ligger och ligger, eftersom det inte innehåller några batterier som kan börja läcka...

nu vet jag att det brinner i knutarna (höhö), men dessa produkter går nog att hitta nån annanstans i butiker, så använd google, eller fråga runt. eller ha dem i åtanke till nästa jul... eller födelsedagar.

puss och kram

Andra bloggar om: ,




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0