jag tar fortfarande gärna emot tapetförslag

I natt drömde jag att Hs flickvän satt och yrade om att this was for life. att han var hennes själsfrände och gjorde henne lugn med sitt lugna, fridfulla humör. till och med i drömmen blev jag förvånad över den beskrviningen...

annars sitter jag här och undrar hur jag ska komma igång. måste skriva tentafråga numero två. urk. skulle ha gjort mer igår. jodå, men så är det ju alltid. måste börja ta upp mitt gamla motto att det är lika bra att få det gjort.

sitter för övrigt och virkar på en kaffefilter-hållare. för det tycker jag är nödvändigt att ha. dock har jag inga väggar i mitt kök att hänga den på, men, men.

jag undrar hur länge jag kan leva på att jag har dykt utan att kunna simma. för det är det jag tänker på när jag vill känna mig bra, haha.

base camp. det är jag och brorsan som snackat om att ta oss dit alltså. och en polare till honom, som jag inte alls snackat med, men, ja... de är ju vältränade galningar som lätt kan cykla 8 mil utan att tveka. tjugomil om dan cyklade ju brorsan. för skoj skull. på sin semesterresa.

jag tror att jag har vatten i örat, vilket ger mig panik, eftersom det då innebär att jag har hårfärg i örat och jag blir rädd att det är dåligt som sjutton.

det är ju lite smålustigt att aftonbladet frågar ica-stig angående vad han tycker om att ica märkt om gammal köttfärs. hallå, han är skådespelare. och vad ska han säga?? 'nä, för faen, jag bryr mig inte' eller?

och jag tror att aftonbladet har nån form av artikelserie eller nåt om våldet mot kvinnor och kvinnor som blivit misshandlade av sina män. kan man liksom inte bara få läsa en artikel om 'jag slog tillbaks' istället för 'jag blev slagen'. alltså, jag är emot våld, helt och hållet jättemycket emot, men det är så tråkigt när kvinnor motas ner i offerpositioner hela tiden. eller 'jag bad honom hålla käften, sen drog jag. män som slår är jävla nollor och förtjänar inte nån kvinna' typ.

men nä, nu skulle jag ha börjat plugga för 20 minuter sen, så puss och kram på er!

anna skipper, du kan väl höra av dig då. eller paolo roberto. jag behöver komma i form till base camp.

Andra bloggar om: , , , , , , ,



Kommentarer
E

Det där med att komma igång och få nått gjort...hmm...hur gör man? Det enda jag åstadkommit idag är att slå på diskmaskinen och googlat smörgåstårtor:P

2007-12-06 @ 15:05:11
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: du får söka forskningsbidrag och forska på det ;) eller skrika upp och nicka sockerdricka tills du blir trött på dig själv och gör vad som helst för att få tyst på dig själv. nej, jag har inte provat, jag funderar på att skriva snälla mail och bli godkänd så istället ;)

2007-12-06 @ 15:30:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0